رئیس مجلس در قم مطرح کرد:

وظیفه پلیس در نوروز سنگین تر است/معوقات زیاد بانکی،مانعی بر سر راه تسهیلات است

لاریجانی گفت:پلیس همیشه وظیفه سنگینی بر دوش دارد، ولی این وظیفه در نوروز بیش از دیگر ایام است.

وظیفه پلیس در نوروز سنگین تر است/معوقات زیاد بانکی مانع بر سر راه تسهیلات استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛لاریجانی،رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در بازدید از قرارگاه عملیاتی امام علی (ع) نیروی انتظامی استان قم با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته از سوی ناجا برای ایام نوروز اظهار کرد: پلیس همیشه وظیفه سنگینی بر دوش دارد ولی این وظیفه در ایام نوروز بیش از دیگر ایام است.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های نیروهای پلیس در خدمت رسانی به مردم بیان کرد: استان قم در ایام نوروز میزبان زائران بسیاری است و باید تمهیدات لازم اتخاذ شود تا زائران در فضای امن در این استان حضور یافته و به زیارت بارگاه کریمه اهل بیت(س) بپردازند.

عملکرد پلیس همراه با صبر، صلابت و دقت عمل است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش بینی‌های صورت گرفته از سوی پلیس ویژه ایام نوروز، اضافه کرد: فراخوان افرادی که سابقه جرم داشته اند و ارائه تذکرات لازم به آنها اقدام خوبی بوده و امیدواریم که با نظارت پلیس در جاده‌ها و همچنین شهر قم، آرامش و امنیت مطلوبی برای مردم فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه رفتار پلیس سنجیده بوده و این مسئله موجب رضایت مردم در استان قم بوده است، اضافه کرد: در مسائلی که در سال 96 کشور با آن روبه رو بود، نیروی انتظامی عملکرد سنجیده‌ای داشت و همین مسئله نشان دهنده این است که کادر حرفه‌ای در پلیس حضور داشته و عملکرد پلیس همراه با صبر، صلابت و دقت عمل است.

لاریجانی با تقدیر از اقدامات صورت گرفته از سوی ناجا تصریح کرد: امیدواریم که با تمهیدات پیش بینی شده حوادث ناگوار در جاده‌ها وجود نداشته باشد و نیروی انتظامی نیز کنترل‌های لازم را به عمل آورد.

معوقات زیاد بانکی مانعی بر سر راه تسهیلات است

 رئيس مجلس شورای اسلامی در جلسه ستاد تسهيلات نوروزی استان قم با اشاره به آسيب شناسی صورت گرفته مشکل اصلی پيش روی توليد را سخت گيری بانک ها خواند و گفت: با اين مصوبه مقامات استانی در کار گروهي به رياست استاندار برای هر واحد صنفی تصميم گيری کرده و برای اجرا به بانک های عامل ابلاغ می کنند.

لاريجانی با بیان اینکه بخش عمده ای از گره مشکلات اقتصادی به نقش بانک ها مربوط می شود، افزود: مشکلات اقتصادی کشور ارتباط مستقيمی با کسب و کار دارد و تا زمانی که توليد و صادرات راه نيفتد مشکلات اقتصادی و اشتغال حل نخواهد شد.

وی با اشاره به مشکل معوقات بانکی اظهار کرد:معوقات زیاد در سیستم بانکی موجب شده است که این سیستم نتواند به راحتی تسهیلات پرداخت کند،در مجلس تصویب شد که استاندارها توان تصمیم گیری برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی را داشته باشند.

وی وجود تعداد زیاد واحدهای نيمه تمام را از ديگر مشکلات دولت دانست و يادآور شد: در تبصره 19بودجه97 يارانه ويژه ای برای خريد و واگذاری اين طرح ها به بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

فرودگاه قم کلافی سردرگم

لاريجانی در ادامه طرح فرودگاه قم را از معضلات جدی و کلاف سردرگم دانست و تصريح کرد: در اين زمينه هم با آقای نوبخت رئيس سازمان برنامه و بودجه صحبت کردم و پذيرفته که بعد از تعطيلات نوروزی پيگيری کند به وسيله اوراق مشارکت که به نام شهرداری قم منتشر می شود وجود سپرده گذاران فرودگاه تامين و پرداخت شود

در اين جلسه استاندار و بر خي از مسئولين کميته های ستاد تسهيلات نوروزی گزارشی از آخرين اقدامات صورت گرفته برای پذيرايی و اسکان زائران نوروزی بيان کردند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار