روحانی با تبریک فرا رسیدن نوروز 1397 به سران 9 کشور منطقه‎:‎

عید نوروز بشارت‌دهنده صلح و دوستی است/ امیدوارم جهان برای تمامی انسان‌ها توأم با آرامش و به دور از هر گونه خشونت ، افراط‌گری و جنگ باشد

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در پیام‌های جداگانه‌ای فرا رسیدن سال 1397 هجری شمسی و عید سعید باستانی نوروز را به سران کشورهای افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، ترکیه، قزاقستان و ازبکستان تبریک گفت.

عید نوروز بشارت‌دهنده صلح و دوستی است/ امیدوارم جهان برای تمامی انسان‌ها توأم با آرامش و به دور از هر گونه خشونت ، افراط‌گری و جنگ باشدبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پیام‌های جداگانه خود خطاب به سران 9 کشور منطقه که نوروز را جشن می‌گیرند، اظهار کرد: نوروز، این آیین کهن و پررمز و راز، رویدادی بس شگرف و سرشار از شعف و شادمانی و برخاسته از اندیشه، تمدن و فرهنگ غنی پیشینیان فرهیخته ماست که از خود میراثی چنین گرانبها برجای گذاشته‌اند. فصل بهار و عید نوروز با رنگ و عطر خود می‌آید تا پیام‌آور زیبایی، طراوت و تازه شدن جان طبیعت و بشارت‌دهنده صلح و دوستی باشد.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد به واسطه آمدن بهار، جهان برای تمامی انسان‌ها و به ویژه مردم منطقه، همراه با یکدلی و یکرنگی، ریشه‌کن شدن اختلافات قومی و مذهبی و توأم با آرامش و به دور از هر گونه خشونت و افراط‌گری و جنگ باشد.

 روحانی تاکید کرد: ما دولت‌ها و سیاستمداران می‌توانیم با الهام گرفتن از این عید سراسر زیبایی و برکت، صلح، اتحاد و عدالت را برای ملت‌هایمان به ارمغان آورده و در جهت نیل به آن تلاش نماییم.

رئیس جمهور در پایان پیام خود خطاب به سران کشورهای افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، ترکیه، قزاقستان و ازبکستان، سالی سرشار از شادکامی و بهروزی را برای مردم این کشورها آرزو کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار