معاونت علمی در فروردين ٩٦؛

قول معاونت علمی به پهباد‌های دانش بنیان و حمايت از خودروی برقی ساخت جوانان

معاونت علمی فناوری از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه هوانوردی بنا بر سند جامع هوافضایی کشور حمایت همه جانبه می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  در سالی که گذشت به دستاورد های بسیار زیادی دست یافت  و برای ايجاد اكوسيستم نوآوری و فناوری  برنامه‌های متعددی را تدوين کرد؛ در اين بسته خبری به بررسی فعاليت و برنامه‌های معاونت علمی و فناوری رياست جمهوری  در راستای  حمايت از جوانان و توسعه پهبادهای دانش بنيان  و همچنين وعده‌های محقق شده در فروردين ماه  سال گذشته می‌پردازیم.

معاونت علمی از تولید ۱۰۰ دستگاه خودروی ۲ نفره برقی حمایت می‌کند

 توسعه رباتيک و ساخت خودروهای برقی پيشرفت بزرگی است كه امروز بسياری از كشورهای پيشرفته دنيا به دنبال توسعه و پيشرفت در آن هستند؛ معاونت علمی هم از ابتدای سال گذشته توليد دستگاه‌های برقی را در  برنامه های خود قرار داد و جشنواره های متعدد رباتيک را در دانشگاه های سرار كشور برگزار كرد.

در اين راستا  علی وطنی معاون توسعه و فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: هوش مصنوعی و علم ربا‌تیک در دنیا یکی از علوم مهم و مورد توجه در کشور‌های پیشرفته محسوب می‌شود و به همین خاطر کشورمان در این حوزه به خوبی قدم برداشته و خوشبختانه پیشرفت‌های خوبی در این زمینه حاصل شده است.

وی عنوان کرد: معاونت علمی فناوری از حوزه ربا‌تیک حمایت همه‌جانبه مالی و تجهیزا‌تی به عمل می‌آورد تا بدین وسیله برخی از نیاز‌های کشور برطرف شود.

حمایت معاونت علمی از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه هوانوردی

معاونت علمی فناوری از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه هوانوردی بر طبق سند جامع هوافضایی کشور حمایت همه جانبه انجام می‌دهد و این کار در جهت توسعه صنعت تجاری پهبا‌د صورت گرفته است .

معاونت علمی برای توسعه و تقویت شبکه علمی کشور در قالب تجاری‌سازی، آموزش خط مشی به دانشجویان و حمایت از شرکت‌های خصوصی دانش‌بنیان فعال در هوانوردی و به خصوص پهباد اقدام به  برگزاری  مسابقات متعددی كرد و يكی از مهمترين اهداف خود در سال ٩٧ را توسعه هرچه بيشتر اين حوزه و متصل كردن پهباد ها به حوزه هوانوردی قرار داد.

ستاد هوایی و توسعه هوا‌نوردی معاونت علمی و فناوری در سال گذشته برای جذب پهباد هاي پيشرفته تر مسابقات متعددی برگزار كرد و رنجبر معاون اين ستاد در خصوص اهداف اين مسابقه گفت: از  اهداف این مسابقات حمایت از هواپیما‌های بدون سرنشین در کلاس‌های مختلف است و سرمایه گذاری بر روی شرکت‌های خصوصی دانش‌بنیان در حوزه پهباد و تمرکز بر صنعت حوزه هوا‌نوردی از جمله دیگر اهداف مهم این مسابقات محسوب می‌شود و  در سال آینده این شبکه پهباد به حوزه هوانوردی کشور متصل می‌شود.

اميدواريم كه در سال جديد اين امر محقق شود و معاونت به وعده خود جامعه عمل بپوشاند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار