سرهنگ محبت خانی خبر داد

جریمه ۳۰ هزار تومانی برای پرتاب زباله از خودرو به بیرون در ایام نوروز

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: خودورهایی که زباله خود را در ایام نوروز بیرون بیاندازند، ۳۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: آمار‌ها و کشفیات و دستگیری‌های محیط زیست در ایام نوروز و روز سیزده‌بدر نشان می‌دهد که شکارچیان متخلف کمتر حضور می‌یابند و دلیل آن حضور گسترده مردم در طبیعت است که به نوعی بازدارندگی برای شکارچیان متخلف ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: افزایش تعداد محیط‌بانان و آمادگی نسبی آن‌ها نیز موضوع مهمی است که از روز‌های پایانی اسفند شیفت‌بندی محیط‌بانان شروع شده و تا ۱۳ فرودین ادامه خواهد داشت.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: بیشترین آسیب محیط زیستی در ایام نوروز پسماند و زباله‌ها است. برای همین خودرو‌هایی که در داخل شهر یا در داخل جاده زباله خود را از داخل خودرو به بیرون پرتاب کنند؛ جریمه خواهند شد.

سرهنگ محبت‌خانی با اشاره به اینکه خودوریی که زباله خود را بیرون بیاندازد؛ ۳۰ هزار تومان جریمه خواهد شد، گفت: با سردار مهری-رئیس پلیس راهور ناجا- در این مورد صحبت کرده‌ام و قرار شده که این قانون تشدید شود. ایشان هم پذیرفت و استقبال کرد که یک دستور هوشیاری به تمام پلیس‌های راهور در این زمینه داده شود تا به طور جدی‌تر نسبت به سال قبل با افرادی که بخواهند زباله خود را بیرون بیاندازند؛ مقابله شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه بعد از پایان تعطیلات نوروز به ویژه بعد از سیزده‌بدر وضعیت پارک‌ها و طبیعت به دلیل انباشت پسماند شکل بدی می‌گیرد، افزود: این زباله‌ها معضلات بسیاری برای منابع طبیعی کشور ایجاد می‌کند و بسیار خطرناک است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: به نیرو‌های محیط زیست استان‌ها تاکید شده که در محل‌هایی که تمرکز مسافران بالاست حضور یافته و با توزیع بروشور یا راه‌های دیگر نسبت به خطرات ناشی از پسماند برای طبیعت آگاه‌سازی کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۲ فروردين ۱۳۹۷
اگر این قانون , بعد از عید هم اجرا بشه خیلی خوبه چون بعضیها خیابون را با آشغالدونی اشتباه میگیرند و این کار باعث میشه که فرهنگسازی بشه . به قول معروف : از ماست که بر ماست !
Canada
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
واقعا شرم اور است که اشعال میریزیم .باید جریمه سنگین تر باشه .ولی دولت میتواند سر جاده شمال به همه ماشین ها پلاستیک اشعال دهد و بگویید هر که پرش اشعال کرده در مسابقه شرکت کرده و هر کیسه اشعال شماره ای رویش باشه برای شرکت کردن در مسابقه و گرفتن یک سکه
Canada
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
مشکل ما اینه که به نطق خودمون هم صادق نیستیم .اصلا دوست داریم دو گانه زندگی کینیم یا بهتره بگم دو شخصیتی هستیم .باید این قانون برای همیشه باشه .باید در مهد کودک به اونها یاد بدهیم که نگهداری محیط زیست یعنی زنده ماندن همه
Germany
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
دمشون گرم
Iran (Islamic Republic of)
آسمان
۱۴:۳۴ ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
خيلي دير اينكار كردين اما بسيار بسيار عاليه اينكار را در خيابانهاي شهرها هم بكاربگيريد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
با سلام.به نظر من مبلغ جریمه ها باید به شکلی زیاد بشه که افراد فکر خلاف را هم از سرشان بیرون کنند.مثلا در مورد گذشتن از چراغ قرمز که به عبارتی تهدید مردم به مرگ است جریمه 200 هزار تومانی اصلا تاثیرگذار نیست.به نظرم اگر حدود یک میلیون باشه شاید موثر واقع بشه.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
قانون بسیار خوبیست وبجا عده ای را باید با فشار تربیت کرد وهنجار پذیر نمود آیا ملتی که صاحب مدنیت وتاریخ بوده باید چنین رفتارهای زشت داشته باشد ؟
United States of America
فربد
۱۲:۲۲ ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
جریمه کارساز نیست باید خودمان شعور و فرهنگ صحیح را بدانیم در همه موارد. و
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
البته کاری بجاست هرچند درشان ملتی که صاحب فرهنگ است ریختن زباله و آشغال در خیابانها و جاده ها نیست که از ناچاری به خاطر موضوعی فرهنگی جریمه شود
آخرین اخبار