کسب قهرمانی تیم M.B.P دانشگاه صنعتی سهند در مسابقات بین‌المللی رباتیک

تیم M.B.P از دانشگاه صنعتی سهند موفق به کسب مقام قهرمانی در مسابقات بین‌المللی رباتیک و اختراعات در آنکارا شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛تیم M.B.P از دانشگاه صنعتی سهند متشکل از احمد اکبری (عضو هیت علمی دانشکده مهندسی برق)، مهران خسروانی (دانشجوی مهندسی برق) و احمدرضا افشاری (دانشجوی مهندسی برق) با ساخت دستگاه جعبه سیاه نجات موفق به اخذ مقام قهرمانی در قسمت کار گروه الکترونیک مسابقات جهانی رباتیک و اختراعات کشور ترکیه شدند.

مسابقات جهانی رباتیک و اختراعات، به میزبانی دانشگاه Middle East در کشور ترکیه برگزار شد (Ankara ۲۰۱۸) و نمایندگانی از کشور‌های کانادا، ترکیه، جمهوری آذربایجان، تایوان، فرانسه، ایران، رومانی و مالزی در این دوره از مسابقات حضور داشتند و جایزه ویژه بخش کارگروه الکترونیک به تیم M.B.P دانشگاه سهند رسید.

دستگاه جعبه سیاه نجات با هدف نجات جان انسان‌ها از گاز گرفتگی وانفجار احتمالی براثرنشتی گاز متان و مونوکسیدکربن ساخته شده است. باتوجه به افزایش تعداد تلفات براثر گاز گرفتگی و نشتی گاز در کشور‌های مختلف از جمله ایران، که به طور میانگین سالانه بیش از ۹۰۰ نفر درکشور می‌باشد مخترعان کشورمان موفق به ساخت سیستمی شدند که به هنگام گاز گرفتگی به طور تمام اتوماتیک هوای آلوده به گاز را تصفیه می‌کند و سریعا از طریق اعلام هشدار به صورت صوتی وتصویری افراد محل را از گازگرفتگی مطلع می‌سازد این سیستم با اتصال به سامانه مخابراتی کشور ارگان‌های مربوطه از جمله آتش نشانی رااز آدرس محل و نوع خطر مطلع می‌سازد. همچنین با افزایش نشتی، سیستم به طور خودکار گاز و برق محل را قطع کرده تا احتمال انفجار و آتش‌سوزی نیز ار بین برود.

جعبه سیاهی برای نجات یا همان سیستم هوشمند ایمنی دربرابر گاز‌ها یک دستگاه تمام اتوماتیک هست که به هنگام گازگرفتگی و نشتی گاز‌های خطرناک تمام عوامل خفگی، انفجار واحتراق را به صفر می‌رساند.

مخترعان دانشگاه صنعتی سهند که پیش از این با شرکت در مسابقات بین‌المللی شیراز موفق به اخذ مقام قهرمانی شده بودند و جواز حضور در مسابقات جهانی ترکیه را کسب کرده بودند اکنون به نمایندگی مهران خسروانی، نماینده تیم‌های جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین المللی رباتیک واختراعات، شرکت کردند و موفق به افتخار آفرینی برای ایران و استان آذربایجان‌شرقی شدند.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری مسابقات بین‌المللی رباتیک و اختراعات در آنکارا

برچسب ها: گاز ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.