مشاور ولیعهد ابوظبی و مظنون پرونده تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ و روس‌ها از واشنگتن فرار کرد

روزنامه انگلیسی دیلی میل در گزارشی از فرار جرج نادر، مشاور ولیعهد ابوظبی و مظنون پرونده تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ و روس‌ها، از واشنگتن به ابوظبی خبر داد.

فرار مشاور ولیعهد ابوظبی و مظنون پرونده تباتی ستاد انتخاباتی ترامپ و روس‌ها از واشنگتنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان روزنامه انگلیسی دیلی میل اعلام کرد جرج نادر، بازرگان آمریکایی-لبنانی تبار و مشاور ولیعهد ابوظبی که بازجویی رابرت مولر (بازرس ویژه بررسی دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) از او ادامه داشت، از واشنگتن به ابوظبی فرار کرد.

دیلی میل اعلام کرد دو منبع آگاه در امارات عربی متحده، خبر مربوط به فرار جرج نادر به ابوظبی را تایید کردند.

نیروهای امنیتی آمریکا در ماه ژانویه گذشته جرج نادر را بازداشت کردند و او برای همکاری با تحقیقات رابرت مولر درباره دخالت احتمالی روسیه و امارات در حمایت از ستاد تبلیغاتی دونالد ترامپ، اعلام آمادگی کرده بود.

کاترین روملر وکیل جرج نادر فرار او را از آمریکا به امارات تکذیب کرد.

از سوی دیگر، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز از روابط جرج نادر با الیوت برویدی، یکی از اصلی ترین تامین کنندگان مالی ستاد تبلیغاتی دونالد ترامپ در زمان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داد.

براساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، جرج نادر یکسال تلاش کرد الیوت برویدی یکی از بزرگترین کمک کنندگان به ستاد تبلیغاتی ترامپ را به ابزاری برای نفوذ عربستان و امارات در کاخ سفید تبدیل کند.

نیویورک تایمز به نقل از اسناد درز کرده از سوی یک طرف ناشناس افزود: جرج نادر قراردادهایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به برویدی معاون کمیته مالی حزب جمهوریخواه، پیشنهاد کرده است. نادر همچنین به برویدی کمک کرد تا قراردادهایی به ارزش بیش از دویست میلیون دلار با امارات امضا کند.

این روزنامه نوشت: مهم‌ترین اهداف جرج نادر از نزدیک شدن به برویدی، سرنگون کردن رکس تیلرسون از وزارت امور خارجه آمریکا و واداشتن کاخ سفید به رویارویی با قطر و ایران بود.

نیویورک تایمز افزود: این مدارک نخستین بار ثابت می کند جرج نادر علاوه بر اینکه مشاور ولیعهد ابوظبی است، خود را به کاخ سفید به عنوان میانجی ولیعهد سعودی هم معرفی کرده است.
انتهای پیام/

فرار جرج نادر به ابوظبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار