حضرتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

باید تعصب خرید کالای داخلی را به گفتمان فرهنگی تبدیل کنیم/کالاهای خارجیِ مشابه تولید داخل، موجب نابودی تولیدات کارخانجات کشور شده‌اند

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: نباید در کشور امکان واردات برای کالا‌های خارجی مشابه تولید شده در داخل، وجود داشته باشد.

باید تعصب خرید کالای داخلی را به گفتمان فرهنگی تبدیل کنیم/کالاهای خارجی مشابه تولید داخل، موجب نابودی تولیدات کارخانجات کشور شده‌اندالیاس حضرتی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شعار سال و تأکیدات مقام معظم رهبری بر حمایت از کالای داخلی اظهار داشت: ضعف سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصادی، یکی از مشکلات ریشه‌ای در کشور است.

وی با تأکید براینکه حتی برای جلوگیری از رکود کارخانه‌ها و شرکت‌های موجود هم باید به طور مداوم سرمایه‌گذاری‌های خارجی و داخلی در کشور انجام شود، افزود: مهمترین قدم برای ایجاد بستر مناسب برای سرمایه‌گذاران، حمایت کامل از آنان و ایجاد فضایی برای حفظ شخصیت، امنیت و اهمیت کار آنهاست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد: متأسفانه در حالت کلی، زمانی که شخصی برای سرمایه‌گذاری اقدام می‌کند هجمه‌های بسیاری مبنی بر اینکه وی در حال خوردن، بردن و دزدیدن است، ایجاد می‌شود؛ در حالیکه این شخص برای انجام این سرمایه‌گذاری همه زندگی خود را در گرو بانک گذاشته و با وام دریافتی می‌خواهد یک کارخانه راه‌اندازی کند.

*کالا‌های خارجی مشابه در داخل موجب نابودی تولیدات و کارخانجات شده‌اند

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید تأکید کرد: البته امکان دارد از میان ۱۰۰۰ سرمایه‌گذار یک نفر هم متخلف باشد که باید با آن برخورد جدی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه می‌توان از سرمایه‌گذاری‌ها به صورت قضایی، تقنینی، قانونی، فرهنگی، روانی و اجتماعی حمایت کرد، ادامه داد: باید به نحوی عمل کرد تا اشخاص بتوانند با امنیت کامل و دید درازمدت در کشور سرمایه‌گذاری کنند.

حضرتی با اشاره به ایجاد امنیت بعد از سرمایه‌گذاری هم گفت: نباید امکان واردات برای کالا‌های مشابه تولیدی در داخل در کشور وجود داشته باشد، گاهی از یک طرف به شخصی برای سرمایه‌گذاری میلیاردی به منظور تولید محصولی مجوز می‌دهیم و از طرف دیگر دروازه‌ها و گمرک را برای ورود همان کالا به صورت قاچاق یا رسمی با اسم خارجی مجوز می‌دهیم.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه فرهنگ کلی ما علاقمند به خرید کالا‌های خارجی است، اظهار کرد: کالا‌های خارجی مشابه داخل به نحوی موجب نابودی تولیدات و کارخانجات کشور شده‌اند، بر این اساس رشد سرمایه‌گذاری همچنان در کشور منفی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر قدم بعد از سرمایه‌گذاری و تولید را کمک به فروش محصولات داخلی دانست و گفت: تنها سرمایه‌گذاری، تولید و ارائه تسهیلات بانکی؛ بدون فروش آن کالا در داخل یا خارج فایده‌ای ندارد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید افزود: با حمایت از فروش محصولات در بازار ۸۰ میلیونی داخلی و همچنین صادرات آن به خارج از کشور می‌توان موجب افزایش سودآوری کارخانه‌ها شده تا سرمایه‌گذاران تشویق به راه‌اندازی کارخانجات جدید در کشور شوند.

*باید تعصب بر روی خرید کالای داخلی را به گفتمان فرهنگی تبدیل کنیم/پیشنهادی برای رسانه ملی

عضو کمیسیون اقتصادی تأکید کرد: باید نسبت به خرید تولیدات داخلی تعصب داشته باشیم و خرید اجناس خارجی را در حقیقت یک توهین و خیانت به کشورمان بدانیم که این موضوع نیازمند کار فرهنگی است تا آن را به یک گفتمان رایج در میان خانواده‌ها تبدیل کرد.

حضرتی با بیان اینکه خرید اجناس خارجی باید به نوعی یک طعنه به یکدیگر محسوب شود، گفت: اصحاب رسانه، رسانه ملی، صاحبان نفوذ کلام، روشنفکران، دانشگاهیان، هنرمندان، ورزشکاران، شخصیت‌های سیاسی و مذهبی باید در این زمینه پیش‌قدم شوند.

وی تصریح کرد: صدا و سیما می‌تواند با بردن دوربین به منزل این اشخاص از آن‌ها درباره استفاده نوع کالا‌ها مانند خودرو، پوشاک، وسایل خانه و ... بپرسد تا ببیند همین مسئولان تا چه میزان از اقلام داخلی استفاده می‌کنند و با تکرار این اقدامات، ارق ملی و تعصب بر روی خرید کالای ایرانی را به نوعی به یک محاوره روزمره تبدیل کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، با اشاره به اینکه تولید داخلی هم باید به سوی کیفی و رقابت‌پذیر شدن پیش برود، ادامه داد: نمی‌توان مرتبا بر خرید کالا‌های داخلی بدون داشتن کیفیت تأکید کرد؛ لذا باید محصولاتمان در هنر، ظرافت و کیفیت؛ در مقایسه با اجناس خارجی چیزی کم نداشته باشد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید تأکید کرد: همچنین قیمت تمام شده محصولات داخلی هم باید در مقایسه و رقابت با اجناس خارجی ارزان‌تر تمام شود.

*ارتقای کیفیت، قیمت پایین و خدمات پس از فروش مناسب مولفه‌های تاثیرگزار 

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه خدمات پس از فروش هم یکی از مشوق‌ها برای استفاده هموطنان‌مان از محصولات داخلی است، گفت: کیفیت بالای یک کالا در کنار برخورد درست و احترام فروشنده و همچنین ارائه خدمات به موقع و تعهدات پس از فروش به مشتری می‌تواند در بالا بردن استفاده از محصولات داخلی بسیار موثر باشد.

حضرتی تأکید کرد: تولیدکنندگان و کارخانه‌داران ما می‌توانند با استفاده از تجربیات شرکت‌های موفق دنیا در استفاده از مشوق‌هایی مانند سفر، جوایز نقدی و ... در فروش محصولات خود موثر عمل کنند.

وی تصریح کرد: تمامی این موارد باید در کنار هم جمع شود تا بتوان استفاده از کالای داخلی را در کشور افزایش داد، وگرنه با وجود کیفیت پایین، عدم خدمات پس از فروش مناسب و مشکلات دیگر نمی‌توان انگیزه لازم را در مردم برای خرید کالای داخلی ایجاد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۳ فروردين ۱۳۹۷
کالا با کیفیت تولید کنید .حمایت
United States of America
ناشناس
۲۱:۴۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۷
تولید کنندگان باید هر چیز ی را درست و با کیفیت تولید کنند نه این که یک شلوار می خری می بری خانه وقتی نگاه می کنی چند چا دوخت نگرفته و باز هست
Germany
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۷
زنده باد ایران وایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۳ فروردين ۱۳۹۷
بشرطی باید از تولید داخلی حمایت کنیم که هر آشغالی رو به مردم تحمیل نکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۷
کالایه مشابه خودت مصرف میکنی ؛راست میگی بروپرایدبخرسوارشو
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۱۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۷
ان شاالله
آخرین اخبار