ضرب‌الاجل دو ماهه به دولت فرانسه برای توقف فروش تسلیحات به عربستان و امارات

دو گروه حقوق‌بشری در فرانسه دو ماه به دولت مکرون فرصت دادند فروش سلاح به عربستان سعودی و امارات را متوقف کند، در غیر این صورت با اقدام حقوقی روبرو خواهد شد.

ضرب‌الاجل دو ماهه به دولت فرانسه برای توقف فروش تسلیحات به عربستان و اماراتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان خبرگزاری رویترز در گزارشی به قلم جان آیریش و سوفی لووِت از پاریس نوشت: دو گروه حقوق بشری در فرانسه دو ماه به دولت این کشور فرصت دادند فروش سلاح به عربستان سعودی و امارات را متوقف کند در غیر این صورت با اقدام حقوقی روبرو خواهد شد.

این اقدام به افزایش فشارها بر دولت امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، به منظور کاهش حمایت از حمله ائتلاف متجاوز سعودی به یمن منجر شده است.

این اقدام در شرایطی صورت می گیرد که برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان به علت نگرانی ها از نقش ائتلاف نظامی ریاض در جنگ داخلی یمن، ارتباطات خود را با این ائتلاف کاهش داده اند. فرانسه، انگلیس و آمریکا تا کنون به اقدام عملی در این زمینه دست نزده اند.

فرانسه سومین صادرکننده بزرگ سلاح در جهان به شمار می رود و عربستان و امارات از بزرگترین مشتریان شرکت های تسلیحاتی این کشور هستند.
انتهای پیام/

تشدید فشارها بر دولت فرانسه برای توقف فروش سلاح به عربستان و امارات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار