کمالوندی:

نیروگاه‌های دوم و سوم بوشهر در هشت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند/ به برخی از کشورها رادیو دارو صادر می‌کنیم

سخنگوی سازمان انرژ‌ی اتمی درباره مهم‌ترین دستاورد‌های هسته‌ای کشور توضیحاتی را ارائه کرد.

نیروگاه‌های دوم و سوم بوشهر در هشت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند/ به برخی از کشورها رادیو دارو صادر می‌کنیمبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژ‌ی اتمی درباره مهم‌ترین دستاورد‌های هسته‌ای کشور، اظهار کرد: سازمان انرژ‌ی اتمی در حوزه‌های مختلف اقدامات گوناگونی انجام داده که فعالیت در بخش نیروگاه بوشهر یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که صورت گرفت.

وی درباره عملیات ساخت دو نیروگاه هسته‌ای در بوشهر، گفت: بیشتر از یک سال است که کار گودبرداری برای این دو نیروگاه جدید را آغاز کرده‌ایم، اما هنوز به پایان نرسیده و باید فعالیت‌های دیگری دراین راستا انجام شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در گودبرداری این دو نیروگاه از تکنولوژی‌های جدید استفاده شده است به این صورت که میله‌‎هایی را به ارتفاع ۲۰ متر زیر قسمت گودبرداری شده گذاشته‌ایم تا مقاوم و مستحکم بماند.

کمالوندی اظهار کرد: در هشت سال آینده نیروگاه دوم و سوم در بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه ما در حوزه کاربرد پرتو‌ها اقدامات زیادی انجام داده‌ایم، گفت: میزان تولید رادیودارو در کشور قابل توجه است و علاوه بر اینکه برای درمان حدود یک میلیون از بیماران کشورمان به کار برده می‌شود، به تعدادی از کشور‌ها هم رادیودارو صادر می‌کنیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در حوزه لیزر هم پیشرفت‌های نسبتا خوبی داشتیم، اظهار کرد: صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی اقدامات جدیدی را در حوزه کوانتوم انجام داده است و سازمان انرژی اتمی به عرصه کوانتوم ورود پیدا کرده که یک علم و تکنولوژی بسیار مدرن و بااهمیت برای ماست.

کمالوندی درباره وضعیت یون درمانی در ایران خاطرنشان کرد: پیگیری این مراکز توسط وزارت بهداشت در حال انجام است و مختص درمان بیماران سرطانی است و تجهیزات بسیار زیادی دارد، سالانه در مراکز یون درمانی می‌توان هزار نفر را درمان و نیاز کشور را تامین کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار