قاسمی:

ايران در سال 96 پیشتاز مبارزه با تروريسم و خروج داعش از منطقه بود

سخنگوی وزارت خارجه نقش ايران در شکست داعش را از جمله موفقيتهای سياست خارجی در سالی که گذشت، برشمرد.

تحرکات دیپلماتیک وزارت امور خارجه در سال 96 قابل توجه بوده استبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دستاوردهای وزارت امور خارجه در سال 96 اظهار کرد: تلاش این وزارتخانه صیانت از کیان، امنیت ملی و مصالح ملی مردم کشور بوده و در مجموع در وزارت امور خارجه اقدامات قابل توجهی در سال 96 صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه در حوزه مسائل منطقه‌ای موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده‌ایم، افزود: با توجه به مبارزه‌ای که با تروریسم داشتیم، موفق شدیم به عنوان پیشتاز این امر در جهان شناخته شویم.

وی تصریح کرد: طی یک سال گذشته موفق شدیم که به واسطه بیرون راندن نیروهای تکفیر‌ی و تروریستی در منطقه برای مردم منطقه و جهان کار بسزا و با اهمیتی انجام دهیم که این امر در سرنوشت مردم منطقه بسیار مهم تلقی می‌شود، اگرچه این نیروهای خشونت طلب هنوز وجود دارند و به تلاش‌های خود ادامه می‌دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: در حوزه روابط خارجی و تعاملی با سایر کشورها سال پر تحرکی را گذراندیم و تعاملات بسیاری میان مقامات وزارت امور خارجه با کشورهای همسایه و سایر کشورها صورت گرفت.

وی ادامه داد: اگر به حجم مبادلات اقتصادی ما با دیگر کشورها توجه شود می‌بینیم که آثار این تحرک و زمینه‌های مثبتی که در تعاملات خارجی وجود داشته آمار قابل توجهی است.

قاسمی تاکید کرد: وزارت خارجه توانست زمینه‌ساز همکاری‌های بنگاه‌ها و شرکت‌های ایرانی و بخش‌های اقتصادی با سایر کشورهای جهان شده و ارتباط مجددی را با کشورهای آفریقایی برقرار کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: همچنین با کشورهای آمریکای لاتین و اروپایی به واسطه ارتباط هیئت‌های میان این کشورها ارتباطات ثمربخشی صورت گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار