نام شهر جديد هشتگرد به مهستان تغيير می کند

به پيشنهاد شوراي شهر هشتگرد و با تائيد مراجع قانونی نام اين شهرستان به زودی به مهستان تغيير می کند.

نام شهر جديد هشتگرد به مهستان تغيير می کندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نتايج به دست آمده از بررسی های ميدانی نشان می دهد كه بيشتر مردم شهر جديد هشتگرد با تغيير نام اين شهر موافق هستند و بر اين اساس نام مهستان برای جايگزينی پيشنهاد شد و به گفته فرماندار ساوجبلاغ اين موضوع در كميسيون مربوط به وزارت كشور به تصويب رسيده است.

 مسئولان شهرستان ساوجبلاغ اعلام می كنند كه موضوع شرايط شهر جديد و اقليم آن را مورد بررسی قرار داده و در نهايت نام  مهستان را برای جايگزينی پيشنهاد كرده اند.

ابوالقاسم پاليزگير فرماندار ساوجبلاغ نيز اعلام كرد: كه پس از طرح نام جديد در كميسيون نامگذاری و واحدهای تقسيماتی در شهرستان و استان در روزهای پايانی سال 96 در كميسيون مربوطه در وزارت كشور اين موضوع به  تصويب رسيد؛ نام جديد بايد پس از اين مرحله در هيات وزيران مطرح و به تصويب قطعی برسد تا پس از آن شهر جديد هشتگرد شهر مهستان ناميده شود.

پيش از اين كميسيون نامگذاری با دعوت از اساتيد برجسته رشته های جغرافيا- ادبيات فارسی - ميرات فرهنگی و مسئولين اجرایی شهرستان و استان موضوع نام جديد را بررسی و آن را پيشنهاد كرد.

شورای اسلامی و شهرداری شهر جديد هشتگرد نيز با انتخاب اين نام موافقت كردند و مستندات به استانداری البرز ارسال شد تا پروسه تغيير نام روند قانونی خود را بگذراند.

21 سال از تاسيس شهر جديد هشتگرد می گذرد و امروز اين اقدام به دنبال نظرسنجی های صورت گرفته از مردم و با بررسی های كارشناسی صورت گرفته است.

به گفته فرماندار ساوجبلاغ با توسعه اين شهر نياز بود بر اساس خواسته مردم اسم مناسبی برای شهر انتخاب تا مورد تصويب هيات محترم دولت قرار گيرد 14 سال از عمر شهرداری شهر جديد می گذرد و در دوره های مختلف شوراهای اسلامی مبادرت به نظرسنجی های مختلف از شهروندان كرده اند كه در نهايت به يك اسم به توافق رسيده اند.

پاليزگير همچنين تصريح كرد: كه با بررسی های انجام شده نام مهستان مورد موافقت بسياری از مردم - شورای اسلامی شهر و شهرداری قرار گرفته كه با مستندات ادبی و جغرافيايی اين شهر به استانداری البرز ارائه شد.

انتهای پیام/

تغییر نام هشتگرد به مهستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار