مرحله نخست فرمول یک 2018 در تسخیر رانندگان فراری/ عنوان دومی همیلتون در روز ناکامی رانندگان هاس

سباستین فتل آلمانی به عنوان قهرمانی مرحله نخست فرمول یک 2018 ملبورن استرالیا دست یافت.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله اول فصل 2018 رقابت‌های فرمول یک با قهرمانی سباستین فتل، راننده آلمانی تیم فراری با ثبت زمان 1 ساعت و 29 دقیقه و 33 ثانیه و 283 هزارم ثانیه به پایان رسید.

جشن قهرمانی فتل در سرزمین کانگورو/عنوان دومی همیلتون در روز ناکامی رانندگان هاس

در این مرحله که در 58 دور در پیست ملبورن در کشور استرالیا انجام شد، پس از فتل، لوئیس همیلتون از مرسدس بنز و کیمی رایکونن از تیم فراری در رده‌های دوم و سوم ایستادند.

به دلیل اشتباه مکانیک های تیم هاس در هنگام حضور رومن گروسچن راننده فرانسوی در پیت لاین، لوئیس همیلتون راننده انگلیسی تیم مرسدس که تا دور سی ام این رقابت در جایگاه نخست قرار داشت، پس از حضور سیفتی کار به یکباره این جایگاه را از دست داد و موقعیت خود را به سباستین راننده تیم فراری تقدیم کرد.

پس از این اتفاق و متوقف شدن ماشین گرسجن در کنار پیست، اتومبیل ایمنی به داخل پیست آمد اما راننده سیه چرده انگلیسی که سابقه 3 قهرمانی در  رقابت های فرمول یک را دارد، در سبقت گرفتن از فتل ضعیف عمل کرد، در پایان به عنوانی بهتر از دوم دست نیافت تا نخستین رقابت فصل جدید را با بهت به پایان برساند.

از مهم ترین اتفاق این مسابقه خارج شدن هر 2 راننده هاس از مسابقه یعنی گروژان و مگنسون از مسابقه بود که باعث ایجاد وقفه ای در مسابقه شد. همچنین دانیل ریکاردو راننده استرالیایی تیم رد بول رنو در سرزمین خود به رتبه ای بهتر از چهارم دست نیافت.

جشن قهرمانی فتل در سرزمین کانگورو/عنوان دومی همیلتون در روز ناکامی رانندگان هاس

سیروتکین،گزلی،کیوین مگنوسن،رومان گروسجان و  مارکوس اریکسن نیز از جمله رانندگانی بودند که موفق نشدند مسابقه را به پایان برسانند.

همچنین نیکوروزبرگ و مارک وبر هم از میهمانان ویژه این رقابت جذاب و دیدنی بودند.

در بخش تیمی فراری با 40 امتیاز در صدر قرار گرفت و مرسدس با 22 و ردبول با 20 امتیاز دوم و سوم هستند.

مرحله دوم این رقابت ها 2 هفته دیگر در بحرین برگزار می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.