١٠ خاصیت شگفت انگیز" چغاله بادام" که از آنها بی‌خبرید!

چغاله بادام قادر به مبارزه با لیپوپروتئین کم‌چگالی یا کلسترول بد هستند که اگر به طور منظم از این مغز استفاده کنید خیلی راحت می‌توانید سطح کلسترول خود را کنترل‌کنید.

۱۰ خاصیت باورنکردنی چغاله بادام به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛چغاله بادام، میوه بادام درختی است که در نواحی مرکزی و غربی آسیا از جمله افغانستان، ایران، سوریه و فلسطین پرورش می‌یابد. میوه درخت بادام در ابتدای رویش تا حدودی سفت بوده و قشر خارجی آن سبز رنگ و پوشیده از کرک ظریفی است.

در داخل آن نیز روکشی قرار دارد که سفید و نرم بوده و مغز آبکی و نازک بادام را در خود نگهداری می‌کند. به مرور پوسته‌های رویی و داخلی بادام سخت‌تر شده و مغز بادام نیز شکل نهایی خود را می‌یابد. از زمانی که میوه جوان است و هنوز رشد کامل نکرده و کال است، به آن چغاله بادام گفته می‌شود.

خطر سیانور!

این میوه نارس باعث تقویت لثه و ریشه دندان‌ها می‌شود و برای خشکی دهان مفید است. چغاله‌هایی که مقداری تلخی دارند حاوی مقدار بسیار کمی اسیدسیانیدریک و ترکیبی از سم خطرناک سیانور هستند که مصرف زیاد آن می‌تواند منجر به مسمومیت در مصرف‌کننده شود.

بادام مغذی‌تر است یا چغاله بادام؟

به طور کلی مواد مغذی میوه کال و نارس بادام کمتر از میوه‌های رسیده است و از نظر کلسیم، آهن و به طور کلی املاح معدنی در سطح پایین‌تری قرار دارد. رسیده این میوه افراد را در برابر بیماری‌هایی، چون پوکی استخوان، افزایش کلسترول، کم‌خونی و چسبندگی روده‌ها محافظت می‌کند، اما تا وقتی کال است از این ویژگی‌ها برخوردار نیست. در واقع میوه سبزرنگی نظیر چغاله بادام که کال و نارس است سرشار از کلروفیل است. کلروفیل داخل بدن در مسیر کانال گوارشی به تولید منیزیم کمک شایانی می‌کند و از آنجا که منیزیم برای کاهش گرفتگی عضلات نقش بسزایی دارد،.

خوردن متعادل آن می‌تواند تا حدی در بهبود گرفتگی عضلات مفید واقع شود. این میوه اغلب هضم سنگینی دارد و از آنجا که با هدف کسب سود بیشتر توسط باغداران با وسوسه دلالان و واسطه‌ها زودهنگام عرضه می‌شود بیش از حد کال و نارس بوده و طبیعت آن بسیار سرد است به گونه‌ای که فرد با مصرف بیش از اندازه آن به اصطلاح عامیانه سردی می‌کند و گاهی دچار عوارضی از قبیل: دل‌درد، تهوع، اسهال و سردرد می‌شود.

اگر افراط کنید
این میوه در صورت عدم افراط و رعایت برخی نکات بهداشتی فایده مهمی، چون جلوگیری ازگرفتگی عضلات دارد. از سوی دیگر این نوبرانه ترکیبات اسیدی دارد که وجود آن‌ها در معده مانع آسیب رسیدن به بافت معده و بروز سرطان معده می‌شود؛ البته باید گفت: این نوبرانه از نظر ویتامین C. کامل نیست و کم کالری بودن آن نیز موجب لاغری نمی‌شود.

این ۱۰ خواص مهم چغاله بادام
۱. چغاله بادام برای قلب ما بسیار مفید است. این بادام (به‌ویژه پوست آن) حاوی مقدار زیادی فلاونوئید یا بیوفلاونوئید است که به‌عنوان یک متابولیت ثانویه، قدرت آنتی‌اکسیدان‌ها را در بدن ما افزایش می‌دهد. گروهی از محققان دانشگاه تافتس اثبات‌کردند که فلاونوئید‌ها با ویتامین E. کار‌می‌کنند و از این طریق، از دیواره‌های سلول‌های خونی بدن ما در برابر پارگی یا آسیب محافظت‌می‌کنند. درنتیجه، ما می‌توانیم از بیماری‌های قلبی‌عروقی کشنده مانند حمله قلبی پیشگیری‌کنیم.

۲. غذا‌های خیلی کمی مانند چغاله بادام قادر به مبارزه با لیپوپروتئین کم‌چگالی یا کلسترول بد هستند. اگر به‌طور منظم از این مغز استفاده‌کنید، خیلی راحت می‌توانید سطح کلسترول خود را کنترل‌کنید.

۳. محتوای فسفری چغاله بادام برای دندان‌ها و استخوان‌های ما بسیار مفید است. می‌تواند با تقویت دندان‌ها و لثه، از سلامت دهان‌ودندان ما محافظت‌کند. همچنین، کارایی دستگاه اسکلتی ما نیز به‌شکل قابل‌توجهی افزایش‌می‌یابد.

۴. بعد از هر وعده غذایی، سطح گلوکوز (قند) در جریان خون ما بالامی‌رود که برای سلامتی ما خوب نیست. در این وضعیت، بادام سبز می‌تواند با افزایش ترشح هورمون انسولین و تنظیم سطح قند بدن به ما کمک‌کند.

۵. چغاله بادام سرشار از آنتی‌اکسیدان است. می‌تواند سموم را از بدن ما دفع‌کرده و فعالیت‌های سیستم ایمنی ما را تقویت‌کند. بنابراین، می‌توانیم تعدادی از بیماری‌ها و عفونت‌ها را رفع‌کنیم.

۶. وقتی مسئله حفظ تعادل pH در بدن‌مان به‌میان‌می‌آید، چغاله بادام به‌عنوان یک درمان طبیعی عالی عمل‌می‌کند. گاهی‌اوقات، سیستم کلی بدن ما به‌دلیل ترشح مایع‌اسیدی معده و روده، اسیدی می‌شود. اما این ممکن است به مشکلات شدیدی منجرشود (مانند پوکی استخوان، کمبود انرژی، ضعف سیستم ایمنی، افزایش وزن و غیره) چرا که بدن ما همیشه به قلیایی‌بودن تمایل‌دارد. بادام سبز به دلیل اینکه یک پروتئین قلیایی است، می‌تواند به قلیایی ماندن بدن ما کمک‌کند.

۷. چغاله بادام سرشار از مواد مغذی ضروری است که برای سیستم عصبی ما بسیار مفید است. ال کارتینین و ریبوفلاوین، دو عنصر اصلی موجود در این نوع بادام هستند که تغذیه مناسب سلول‌های مغزی و عصبی ما را تامین‌می‌کنند. بنابراین، با گنجاندن این مغز در رژیم غذایی منظم، می‌توانیم عملکرد مغز و سطح ذهنی خود را به‌گونه موثری تقویت‌کنیم.

۸. اگر درحال کاهش وزن هستید، چغاله بادام می‌تواند کمک بزرگی به شما بکند. این نوع بادام، علی رغم اینکه جزء مغزهاست، دارای چربی‌های سالم است که به شکستن چربی‌های اضافی و لاغرماندن کمک‌می‌کند. کالری‌های چغاله بادام به گروه کمیابی تعلق‌دارند که درواقع به کاهش وزن کمک‌می‌کنند.

۹. چغاله بادام حاوی مقادیر زیادی فیبر است که برای آسان‌کردن عمل هضم و درمان یبوست مزمن ضروری است.

۱۰. همانگونه که قبل‌تر گفته‌شد، چغاله بادام سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مفید است. ویتامین E. مهم‌ترین عامل آنتی‌اکسیدانی موجود در این مغز است که می‌تواند از طریق دفع کامل رادیکال‌های آزاد و مواد سمی جمع‌شده به‌دلیل آلودگی، بدن ما را پاک سازی‌کند. درنتیجه، ما پوستی صاف و تمیز با درخششی طبیعی خواهیم‌داشت.

منبع:الو دکتر

انتهای پیام/

۱۰ خاصیت باورنکردنی چغاله بادام 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
خیلی خوب بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
خیلی ممنون اطلاعات خیلی مفیدی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
مرسی از اطلاعت خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
فکر کنم این مقاله ترجمه مستقیم توسط گوگل ترانسلیت باشه که این همه جمله بندی اشتباه داره
Iran (Islamic Republic of)
نسرین
۱۳:۰۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
خوب بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۹:۱۰ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
مهم نیس
۲۲:۲۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
درود و پر انرژی باشید
در خط ۳۳ نوشته شده بادوم سبز(چغاله بادوم) هضم سنگینی داره(چون میده کال هستش) و در خواص ۹ نوشه شده هضم غذا رو آسون میکنه. چجوری وختی خودش دیر هضم میشه باعث زود هضم شدن غذا میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین عباسی
۰۲:۰۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
چاقاله بادام برای ویروس کرونا خوب هست یا نه
Iran (Islamic Republic of)
Donia
۱۰:۴۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
خوب بود سپاس
آخرین اخبار