قطاری که تصور می‌شود حامل هیأت عالی‌رتبه کره شمالی بود، پکن را به مقصدی نامشخص ترک کرد

بنابر گزارش روزنامه‌های کره جنوبی، یک هیأت عالی‌رتبه از مقامات همسایه شمالی بعد از ملاقات با مقامات چین، پکن را ترک کردند.

قطاری که تصور می‌شود حامل هیأت عالی‌رتبه کره شمالی بود، پکن را به مقصدی نامشخص ترک کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، قطاری که تصور می‌شود حامل یک هیأت عالی‌رتبه از مقامات کره شمالی بود، امروز پایتخت چین را ترک کرد. گفته می‌شود این هیأت برای ملاقات با مقامات چین به این کشور سفر کرده بود. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، نیز در این سفر حضور داشته است.

روزنامه محافظه کار "چوسون ایلبو" چاپ کره جنوبی به نقل از یک مقام اطلاعاتی ارشد نوشت این هیأت شامل رهبر کره شمالی بود و پکن را به مقصد کره شمالی ترک کرد.

یکی دیگر از روزنامه‌های این کشور هم نوشت کیم جونگ اون به پکن رفت تا پیش از سفر به مقصد سوم در روز سه‌شنبه، عصر دوشنبه با شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، دیدار کند. این روزنامه مقصد سوم را مشخص نکرد اما نوشت این مقصد احتمالا در چین خواهد بود.

کره جنوبی اعلام کرد رویدادهای پکن را از نزدیک دنبال می‌کند. این در حالی است که آژانس جاسوسی کره جنوبی این گزارشات را تایید نکرد. سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی نیز در جلسه پرسش و پاسخ روزانه در این زمینه گفت: «در حال حاضر هیچ درکی از موقعیتی که می‌گویید ندارم. در صورتی که خبری در این زمینه به دستمان برسد، آن را منتشر می‌کنیم.»

منابع دیپلماتیک در پکن نیز اعلام کردند یک مقام ارشد کره شمالی در این شهر حضور داشت، اما از هویت او بی‌اطلاع هستند. قرار است رهبر کره شمالی اواخر آوریل با مقامات کره جنوبی مذاکره کند. همچنین قرار است مذاکراتی میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن در ماه مه برگزار شود.

پدر رهبر کنونی کره شمالی نیز در سال 2000 پیش از مذاکرات دو جانبه با همسایه جنوبی، با رئیس‌جمهور وقت چین دیدار کرد. در آن زمان گفته می‌شد این ملاقات به منظور تأکید بر روابط نزدیک میان دو کشور انجام شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
مقصد تمام قطارها مشخصه!!!
آخرین اخبار