سفر به هلند ایران در ایام نوروز

باغ شهر زیبای شهر محلات معروف به هلند ایران پذیرای مسافران بهار است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  شهرستان محلات با انواع و اقسام باغ‌های گل و گلخانه‌ها یک باغ شهرزیباییست که به هلند ایران معروف شده است.
جوی‌هایی که، چون رگ جاری زندگی را به کوچه‌ها و خیابان‌های شهرمحلات می‌رساند وقامت قد کشیده درختان چنار زینت بخش مناظر شهری این شهر دیدنی شده است.

سفر به هلند ایران در ایام نوروز

علی مشهدی مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان محلات  در مصاحبه با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  گفت: این شهربه واسطه درختان چنار به یک باغ شهر زیبا تبدیل شده و نمونه آن چنار قدیمی میدان این شهر است که به ثبت ملی رسیده و بیش از ۴۰۰ سال قدمت دارد

سفر به هلند ایران در ایام نوروز

گلستان‌های شهر گل‌های ایران خاطره‌ای ماندگار

رنگارنگی گلستان‌های شهر گل‌های ایران خاطره‌ای ماندگار در سفر‌های گردشگران نوروز به خصوص مسافران نوروزی کشور عزیزمان ایران خواهد بود.
محمدگردشگری که حدود ۱۶ سال دارد گفت: از دیدن این گل‌های شگفت زده شده است.
پارک زیبای سرچشمه هم یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری محلات است که علاوه بر این که چشم را می‌نوازد استراحت در این پارک باعث آرامش روح هم می‌شود.

سفر به هلند ایران در ایام نوروز

محلات خوش آب و هوا لذت بخش

آقای محمدی گردشگر حدود ۴۵ ساله که از شهر یاسوج استان کهگیلویه و بویر احمد آمده گفت: محلات واقعاً خوش آب و هوا خیلی تمیز و لذت‌بخش است و من از سفر این شهر لذت بردم.

حسینی گردشگر دیگر حدود ۵۰ ساله هم محلات را شهر قشنگ و زیبا و تمیزی دانست که مناظر زیبایی دارد.

سفر به هلند ایران در ایام نوروز

ثبت ۱۲ اثر ملی درشهرستان محلات

علی مشهدی مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان محلات گفت: ۱۲ اثر تاریخی در این شهرستان به ثبت ملی رسیده که می‌توان به سر چشمه، آب گرم، ستون‌های خورهه، آتشکده زیبای آتشکوه و تعداد زیادی آثار تاریخی در شهر نیمور اشاره کرد.

نزدیکی محلات به پایتخت و دسترسی آسان به راه‌های ارتباطی شمال جنوب و شرق به غرب کشور باعث شده تا مسافران نوروزی در مسیر سفر سری هم به محلات بزنند.

سفر به هلند ایران در ایام نوروز

اقامتگاه‌ها آماده پذیرایی از گردشگران محلاتی

امکانات اقامتی هم یکی دیگر از دلایل حضور مسافران نوروزی در این باغ شهر زیباست.

فرماندار شهرستان محلات گفت: هتل‌ها مهمانسرا‌ها و مدارس این شهرستان ظرفیت اسکان بیش از ۴ هزار مسافر را در شبانه روز دارد.

زارع یک شهروند محلاتی هم از مسافران نوروزی دعوت می‌کند تا سفر به شهرستان محلات هلند ایران خاطره خوبی در زندگی خو ثبت کنند.

محلات نوروز ۹۶ میزبان بیش از ۱۵۰ هزار گردشگر بود و حالا در نوروز ۹۷ مسئولان برای پذیرایی از ۳۰۰ هزار گردشگر برنامه ریزی کرده اند.

آسمان آبی هوای پاک رنگارنگی گل‌ها و جاری خوش آهنگ آب را در نوروز ۹۷ در باغ شهر زیبای محلات تجربه کنید.

سفر به هلند ایران در ایام نوروز

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.