باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد:

نگینی از آثار هنرمندان معاصر ایران در موزه دیدی

موزه گالری دیدی در فضایی به مساحت حدود ۳۲۰۰ متر مربع در مجتمع فرهنگی، هنری مکان مناسبی برای رونق گردشگری فرهنگی در نور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، موزه گالری دیدی در جاده زیبای منتهی به شهر نور در غرب مازندران میان تمام مجموعه‌های به روز تجاری، تفریحی و گردشگری نمای هست که خود نمایی می‌کند.

نگینی از آثار هنرمندان معاصر ایران در موزه دیدی رامسر

 

نگینی از آثار هنرمندان معاصر ایران در موزه دیدی رامسر

نگینی از آثار هنرمندان معاصر ایران در موزه دیدی رامسر

دیدی در ایزد شهر

اگردر این روز‌های بهاری به شمال می‌روید تا سنت نوروزی تعطیلات را به جا آورید، بین محمودآباد و نور با بنایی مواجه خواهید شد که شبیه هرم شیشه‌ای موزه لوور است.

ایزدشهر از دوران پیش از انقلاب مرکز تفریحی کارکنان شرکت نفت بود و در طی سال‌ها همین مسئله باعث شده است تا یکی از متخصصان شرکت نفت یکی از بزرگترین موزه‌های هنر معاصر ایران را با هزینه‌ی شخصی خود تأسیس کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی توسلی بنیان گذار مجموعه ۳ هزار متری موزه دیدی گفت: از دهه ۵۰ بازار هنری ایران حضور فعال داشته است و اگر از اثری خوشش می‌آمد آن را خریداری و در این مجموعه نگهداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ اثر از آثار نقاشان معاصر در این موزه جمع آوری شده است، گفت: این مجموعه برداشتی از کشور‌های مطرح در عرصه هنر است.

توسلی گفت: برای این باور است که شمال ایران با قدمت کهن و تاریخی که دارد بهترین مکان برای نمایش گذاشتن ذوق و خلاقیت اثر هنرمندان ایرانی است.

وی هیچ اثری را نفروخته و هیچ علاقه‌ای به بازی‌های اقتصادی هنر ندارد. در محتوا طرفدار هنری انسانی و در صورت عاشق هنر مدرن با لحن کانسپچوال است.

نگینی از آثار هنرمندان معاصر ایران در موزه دیدی رامسر

نگینی از آثار هنرمندان معاصر ایران در موزه دیدی رامسر

 

موزه دیدی نگین مرکز هنری مازندران

یک رستوران و کافی شاپ و خانه کتاب در کنار موزه قرار گرفته است که برای مسافران نوروزی بهترین اوقات را به ارمغان می‌آورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسینی کارشناس مجموعه موزه گالری دیدی گفت: موزه دیدی را می‌توان نگین مرکز هنری مازندران در به ویژه در رامسر است که برای چهره‌های برجسته هنر‌های تجسمی و گالری‌های مطرح کشور تحسین انگیز است.

وی افزود: هنر‌های تجسمی تندیس آن را شبیه هرم شیشه‌ای موزه لوور است و معماری آن بلند پروازانه و فضای داخلی اش تداعی کننده گران پاله پاریس است.

حسینی گفت:. این موزه برای جذب گردشگران داخلی و خارجی بستر‌های فرهنگی و تاریخی خوبی را فراهم کرده است.

نگینی از آثار هنرمندان معاصر ایران در موزه دیدی رامسر

 

نگینی از آثار هنرمندان معاصر ایران در موزه دیدی رامسر

 

موزه با ابزار‌های بازیافتی

فلزآوا عنوان نمایشگاهی است از آثار مجسمه‌های فلزی، فلزات باز یافتی به همراه منتخبی از آثار هنرمندان دیگر که در مجتمع فرهنگی هنری دیدی به نمایش خواهد آمد.

نقاشی‌ها واثار هنرمندان در این موزه پیش از هر چیز عرصه یک جستجوی هنرمندانه وصنعتگرانه در بیان تجسمی است. آمیخته‌ای که از نقش‌های بومی، ملی، مذهبی، محلی و نمادین ایرانی الهام گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، توسلی بنیان گذار موزه دیدی گفت: موزه دیدی اثر هنر‌مندان جوان است که از آهن‌های بازیافتی و مجسمه‌ها نماد جنگ نفت است ساخته شده است.

تلفیق مکان هنری با امکانات تفریحی ۶۰۰ اثر از هنرمندان دیروز و امروز می‌تواند مقصدی برای لذت بردن از روح نوازی هنر در مکانی است که با آرامش و نشاط آن توام همراه بوده است

یکی از بازدیدکنندگان گردشگری در این موزه گفت: این موزه براساس جذابیت، آداب و رسوم تاریخی و فرهنگی مازندران و کشور طراحی شده است.

این مجموعه یکی از جاذبه‌های بی نظیر گردشگری تاریخی فرهنگی در کشور محسوب می‌شود که اگردر کنار موزه به جاذبه‌های گردشگری طبیعی توجه بشه می‌تواند گردشگری کشور به شکل قابل توجهی ارتقا یابد.

نگینی از آثار هنرمندان معاصر ایران در موزه دیدی رامسر

نگینی از آثار هنرمندان معاصر ایران در موزه دیدی رامسر

 

بازدید بیش از ۱۶۹ هزار گردشگر از موزه‌های مازندران

حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: ۱۶۹ هزار و ۴۷۶ نفر از از ۲۷ اسفند پارسال تاکنون از موزه‌های استان بازدید کردند.

وی افزود: موزه تاریخ شهر ساری، بابل، نیما یوشیج، تاریخ شهر آمل، شهدای آمل، مردم‌شناسی برسه تنکابن، مردم‌شناسی آلاشت، سایت موزه گوهرتپه، مردم‌شناسی کندلوس، مردم‌شناسی رامسر، خانه موزه مکرمه قنبری، موزه آموشی کودکان ما، مردم‌شناسی تبریز، موزه تاریخ طبیعی، کاخ‌موزه رامسر و موزه عاج ۱۷ موزه‌ای هستند که گردشگران نوروزی از این امکان دیدنی بازدید کردند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: در همین مدت دو هزار و ۸۶۳ نفر از اماکن تاریخی فرهنگی استان بازدید کردند.

حسنی بیان اینکه از ۲۷ اسفندماه تا ششم فروردین‌ماه ۷ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۳۱۲ نفر شب در مازندران اقامت داشتند، افزود: که این میزان در مقایسه با پارسال ۱۷ درصد بیشتر است.

گزارش سکینه رستمی آله خیلی

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار