گزارشگران بدون مرز شلیک عمدی نظامیان صهیونیست به خبرنگاران فلسطینی را محکوم کرد

سازمان گزارشگران بدون مرز «شلیک عمدی نظامیان صهیونیست به خبرنگاران » را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان گزارشگران بدون مرز در پی شهادت یک خبرنگار فلسطینی در روز جمعه، "شلیک عمدی نظامیان صهیونیست به خبرنگاران " را محکوم کرد.

 این خبرنگار فلسطینی روز جمعه در اعتراضات نزدیک مرز غزه با سرزمین‌های اشغالی با شلیک نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

کریستوف دولوار دبیر کل سازمان گزارشگران بدون مرز در حساب کاربری توئیتر خود اعلام کرد: "ما از اسراییل می‌خواهیم به قطعنامه ۲۲۲۲ شورای امنیت سازمان ملل در مورد محافظت از خبرنگاران که در سال ۲۰۱۵ به تصویب رسید، پایبند باشد. ما همچنین تحقیقات مستقل را در این خصوص خواستاریم و دیگر موارد نقض آزادی بیان را محکوم می‌کنیم. "

او افزود: "یاسر مرتجی عکاسی که لباس مخصوص رسانه‌ها را داشت: هدف تیر عمدی قرار گرفت. سازمان گزارشگران بدون مرز به شدت شلیک عمدی ارتش اسرائیل به خبرنگاران را محکوم می‌کند. "

بنا به اعلام وزارت بهداشت حماس، در مجموع ۹ فلسطینی روز جمعه بر اثر تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.  مرتجی در حالی که با لباس دارای آرم مخصوص خبرنگاری، مشغول تصویربرداری از تظاهرکنندگان صلح‌جو در نزدیکی حصار امنیتی در مناطق مرزی شرق خانیونس واقع در جنوب نوار غزه بود، هدف تیراندازی نظامیان صهیونیست قرار گرفت و جان باخت. همچنین، هفت خبرنگار دیگر در مناطق مختلف مرزی با فلسطین اشغالی هدف تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی قرار گرفتند و زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار