در نطق پیش از دستور مطرح شد؛

ماموریت لاریجانی به کمیسیون اصل 44 قانون اساسی برای تهیه طرح حمایت از کالای ایرانی

رئیس مجلس به منظور تحقق شعار سال به کمیسیون ویژه اصل 44 برای تهیه پیشنهادات در راستای حمایت از کالای ایرانی مأموریت داد.

لاریجانیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه، 19 فروردین) گفت: امیدوارم در سال 97 اهتمام همگان به رفع مشکلات فعلی بیانجامد و لازم می‌دانم از تمامی دستگاه‌های اجرایی که در ایام عید تلاش مضاعفی برای آسایش مردم داشته‌اند تشکر کنم.

لاریجانی افزود: سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید و تأکید معظم‌له بر تولید داخلی و کالای ایرانی برای تمامی بخش‌های کشور فضای جدیدی برای تلاش در جهت منافع ملی فراهم کرد، باید از این فرصت برای معطوف کردن اراده همگانی برای توسعه تولیدات داخلی بهره جست.

رئیس مجلس بیان کرد: در این زمینه تولیدکنندگان وظیفه مهمی برعهده دارند که تولیدات باکیفیتی فراهم کنند و هم عرضه‌کنندگان کالا باید زمینه اعتماد عمومی را در امر مصرف کالای ایرانی را تدارک ببینند.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: همچنین رسانه‌های گروهی مانند صدا و سیما باید در جهت تشویق مردم به مصرف تولید داخل به وظایف خود عمل کنند.

لاریجانی افزود: دولت و به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی باید در جهت صیانت از تولید ملی و ایجاد ممنوعیت برای واردات محصولاتی که در داخل تولید کافی و مناسب دارند، به وظایف خود عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: بانک‌ها مسئولیت سنگینی برعهده دارند و باید در تسهیلات بخش تولید دست به اصلاحاتی بزنند. همچنین در تمامی امور مذکور مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا زمینه‌های قانونی لازم را فراهم کند.

رئیس قوه مقننه افزود: از کمیسیون ویژه تولید ملی و اصل 44 به عنوان محور اصلاحات قانونی می‌خواهم با مشورت مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون‌های تخصصی و رایزنی با بخش‌های دولتی ذیربط و همچنین همفکری با اتاق بازرگانی و اصناف پیشنهادات لازم را تدوین و ظرف 3 هفته آینده به مجلس ارائه کنند.

لاریجانی یادآور شد: این کمیسیون با استفاده از گزارش مراکز نظارتی و بررسی‌های خود باید گزارش پیشرفت امور را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: اخیرا مسئولان سعودی اظهاراتی درباره مسائل منطقه داشته‌اند که از جهتی بسیار تأسف‌آور بوده و از جهتی دیگر به شفافیت فضای واقعی کمک می‌کند.

رئیس مجلس اظهار کرد: اینکه بعد از سال‌ها سعودی‌ها با هدایت و حمایت آمریکا جریان‌های تروریستی و تکفیری را سامان داند و هزاران نفر را به خاک و خون کشیدند حالا این موضوع را به صراحت اعلام می‌کنند که همه با هدایت و حمایت امریکا هشدار باش برای همه کشور‌های منطقه و جهان است که زیر پوست اظهارات با رنگ و لعاب انسان دوستانه و دینی، سال‌های گذشته چه اقدامات پلیدی انجام داده اند.

لاریجانی ادامه داد: چقدر باید تاسف خورد که سعودی‌ها با حضور در آمریکا و تلاش زیاد بخش قابل توجهی از منابع مردم مسلمان عربستان را تقدیم دولتمردان دلال صفت امریکا کردند و، اما آن‌ها به جای تشکر اعلام کردند اگر امریکا از کشور‌های حوزه خلیج فارس حمایت نکند ظرف دو هفته از بین می‌رود، آیا مردم حجاز تحمل این تحقیر بزرگ را می‌کنند؟ که در قبال پولی که از ممکلت آن‌ها به جیب دولتمردان آمریکا سرازیر شد آنهم برای تحریک علیه دیگر کشور‌های مسلمان، با چنین الفاظی آن‌ها را خوار کند

وی تصریح کرد: آمریکا برای ماندگاری سربازان خود در سوریه علاوه بر صد‌ها میلیارد دلاری که قبل از سعودی‌ها اخاذی کرده بود از این کشور باج‌خواهی کرد، البته صراحت‌های ترامپ در این باج‌خواهی‌ها سخافت حوزه سیاست خارجی آمریکا را بیشتر بیان کرد.

رئیس مجلس افزود: افتتاح رسمی پایگاه نظامی انگلیس در بحرین در روز‌های گذشته امر قابل توجهی بود که دولت انگلیس بدون توجه به خواست مردم بحرین با اموال آن‌ها هزینه ایجاد پایگاه و حضور سربازان خود را فراهم کرده است.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: ملت‌های منطقه از سابقه سوء کشور انگلیس خبر دارند و با این روش‌های کهنه نمی‌توانند حرکت ملت‌های منطقه را با سرنیزه منحرف کنند.

لاریجانی ادامه داد: حوادث اخیر در فلسطین بسیار پراهمیت است، چراکه تلاش‌های مرموزانه‌ای توسط آمریکا و برخی کشور‌های عربی نظیر عربستان سعودی در جریان است که با سخت‌گیری بر مردم مظلوم فلسطین و آشفته‌سازی فضای منطقه ملت مظلوم فلسطین را در گوشه‌ای از کرانه باختری و محوریت غزه محصور کنند و به قول خود ماجرا را فیصله دهند.

وی تأکید کرد: به نظر می‌رسد با اعلام ذلیلانه سعودی‌ها در مشروعیت بخشی به رژیم صهیونیستی و منافعی که ذکر کرده‌اند، عربستان سعودی علاقمند است که پول‌های مردم خود را در خدمت به آمریکا به تاراج بدهد و هم پیش‌قراولی این پروژه منحوس را برعهده گیرد.

رئیس مجلس با بیان اینکه حرکت‌های دلیرانه جوانان مجاهد فلسطینی تخیلات آن‌ها را به سرابی تبدیل کرده است، خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن مردم فلسطین، از صاحب‌نظران کشور‌های اسلامی و عربی و مجالس این کشور‌ها می‌خواهیم که به مسئولیت انسانی و اسلامی خود در این مقطع حساس توجه داشته باشند، آن‌ها باید جلوی رسوایی‌های رژیم‌های عربی را بگیرند.

رئیس قوه مقننه افزود: همچنین از دبیرخانه بین‌المجالس اسلامی و مجالس آسیایی می‌خواهم که در دفاع از مردم مظلوم فلسطین در مقابل این ستم بزرگ تلاش و ایستادگی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
منطقه غرب آسیا در دستان پر توان ایران است و همه نوکران بیگانگان و گروههای تروریستی بزودی نابود و به زباله دان ریخته میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
مصرف کالاهای ساخت کشور عزیز خودمون ایران یک جهش سریع به اقتصاد و پیشرفتمون میده ولی خدایی تولید کنندگان هم با کیفیت و تعصب و دقت کارکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
باید تولیدات ملی کیفیتش بیشتر شه تا مردم اعتماد کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
ایرانی یک عمر خارجی و چینی خریدی
ایرانی چطوری!!!!!!!!
حالا ایرانی بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
ایرانی فقط ایرانی
Pakistan
حقيقت
۱۶:۴۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
جلوي قاچاق گرفته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
با حمایت از کارگران کارخانه ها و افزایش تولید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
با حمایت از کارگران کارخانه ها و افزایش تولید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
آخه چرااگر اینطور پیش بره همه چیز گرون بشه جوانان پس چطور میتونند ازدواج کنند
Netherlands
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
باید بگوید فقط کالای با کیفیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
دلار 5700
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
رفتم كالا ايراني بخرم قيمت رو بردن بالا مي گم چرا مگه ايراني نيستن فقر و گروني و مشكلات حل ميشه
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۴:۱۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
وقعا متاسفم
یعنی تو این 40 سال لایحه حمایت از کالای ایرانی ندشتیم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
خیلی عالی میشه اگر حمایت بشه من به شخصه خودم موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
برای حل مشکل اشتغال چاره ای بیندیشید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
با سلام بنیاد شهید حدود یک سال است که بیمه عمر پدران و مادران شهدا را پرداخت نکرده است .لطفا پیگیری فرمایید. با سپاس
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۱۰:۰۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
حمایت از کالای داخلی نظارت هم باشد جلوی واردات کالاهای خارجی را گرفته میشه آن وقت تولید کننده داخلی سواستفاده میکنه هم قیمت کالای داخلی را افزایش می دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
حمایت کالای ایرانی بحث مهمی است هر روز مطرح شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
بنده با نظر شما موافقم البته بحث کیفیت هم مهمه
آخرین اخبار