لندن؛ پایتخت قتل و جنایت

روزنامه نیویورک تایمز نوشت شهر لندن، پایتخت انگلیس با موجی از قتل و جنایت مواجه شده که در آن بیشتر قربانیان با سلاح سرد کشته شده‌اند.

لندن؛ پایتخت قتل و جنایتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه نیویورک تایمز در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی درباره حملات اخیر در شهر لندن که با سلاح سرد و گرم صورت گرفته است، نوشت: یک نوجوان در حادثه تیراندازی که از داخل یک خودروی عبوری صورت گرفت، هدف قرار گرفت. گلوله ای نیز به صورت یک رهگذر دیگر اصابت کرد. آنها در فاصله 24 ساعت از یکدیگر جان باختند.

دو روز بعد یک نوجوان دیگر و یک مظنون سرقت از خانه با ضربات چاقو به سختی مجروح شدند و مردی نیز بیرون یک مغازه در یک درگیری شبانه بر اثر ضرب و جرح جان باخت.

پنجشنبه گذشته پنج نوجوان طی 90 دقیقه قبل از غروب آفتاب با ضربات چاقو زخمی شدند و یکی از آنها یک نوجوان 13 ساله بود. همه این حملات طی یک هفته گذشته در شهر لندن رخ داد و به نظر می رسد پایتخت انگلیس با موجی از خشونت مواجه است. پس از یک دوره طولانی که جرائم خشن روند نزولی داشت، لندن امسال تاکنون به طور میانگین شاهد سه قتل در هر هفته بوده است.

از آغاز سال 2018 بیش از 50 نفر در لندن به قتل رسیده اند. آمار کلی قتل در سال 2017 ، یعنی همان سالی که لندن صحنه چند حمله تروریستی مرگبار بود، 116 فقره اعلام شده است.

جرم شناسان هشدار داده‌اند از آمار چند ماهه نباید نتیجه‌گیری کلی کرد اما اگر این روند به همین شکل ادامه یابد، شهر لندن امسال بالاترین سطح از خشونت را در بیش از یک دهه گذشته پشت سر خواهد گذاشت.

آمار 200 فقره قتل برای شهری با بیش از 8.5 میلیون نفر جمعیت در مقایسه با شهرهای آمریکا به هیچ وجه تکان دهنده نخواهد بود. بر اساس گزارش کمیسر پلیس نیویورک، در این شهر با جمعیتی تقریبا نزدیک به جمعیت شهر لندن سال گذشته 292 فقره قتل رخ داد که یکی از پایین ترین آمار قتل و جنایت محسوب می شد. اما در انگلیس چشم انداز نگران کننده‌ای در افق نمایان است که زنگ خطر را برای سیاستمداران به صدا درآورده و صفحات نخست روزنامه های این کشور را به خود اختصاص داده است.

تحلیلگران می گویند افزایش جرائم خشن متاثر از چند عامل است که شامل رقابت میان باندهای قاچاق مواد مخدر، کاهش خدمات و برنامه های اجتماعی ویژه جوانان، و حتی سهولت دست انداختن و متلک گفتن نوجوانان به یکدیگر در شبکه های اجتماعی می شود.

راجر گریمشا، مدیر پژوهش در مرکز مطالعات جرم و عدالت در لندن گفت: «پرداختن به ریشه های خشونت بدون پرداختن به پرسش های مهم اجتماعی درباره گزینه های پیش روی جوانان از لحاظ فرصت هایی که در اختیار آنها قرار می گیرد، دشوار است.»

دیوید لامی، عضو پارلمان انگلیس از منطقه تاتنهام در شمال لندن که در هفته های اخیر صحنه وقوع جرائم خشن بوده است، گفت یک علت واحد برای این افزایش وجود ندارد اما باندهای قاچاق مواد مخدر یکی از عوامل است.

وی در گفتگو با رادیو بی بی سی گفت: «بازار 11 میلیارد پوندی مواد مخدر محرک باندهای تبهکار و جنگ هایی است که میان آنها برای حفظ حوزه نفوذ راه می افتد.»

وی افزود :«مواد مخدر به وفور در دسترس است. شما به راحتی سفارش دادن پیتزا می توانید مواد مخدر سفارش بدهید. می توانید در برنامه هایی مانند اسنپ چت و واتس آپ به این مواد دست یابید. این در نهایت محرک جنگ حوزه نفوذ است و فرهنگ خشونت را گسترش می دهد.»

این نماینده پارلمان انگلیس گفت پلیس کنترل بازار مواد مخدر را از دست داده است و این بازار عمدتا تحت کنترل باندهای تبهکار کشورهای اروپای شرقی است. این باندها به صورت فزاینده از کودکان و نوجوانان برای حمل و جابجایی مواد مخدر در اطراف کشور استفاده می کنند، که این هم آنها را به قربانیان بالقوه جنگ های باندهای تبهکار تبدیل می کند. بیشتر قتل هایی که امسال در لندن رخ داده با چاقو بوده است و ظاهرا بیشتر عاملان حملات نیز جوانان بوده اند. اکثر قربانیان بیست و چند ساله و حتی جوانتر بوده اند و بسیاری نیز سیاهپوست یا از اقلیت های قومی.

گریمشا هشدار داد افزایش های ناگهانی در آمار جرم و جنایت ممکن است موجب نوعی «واگیری» در میان محلات شود. وی گفت: «اگر تعداد زیادی از مردم احساس ترس بکنند، ممکن است برای تقویت احساس امنیت با خود چاقو حمل کنند، اما این موجب می شود امنیت آنها کمتر شود.»

بنابر اعلام اداره آمار ملی که میزان جرائم در انگلیس و ولز را بررسی می کند، سال گذشته آمار جرائمی که با استفاده از سلاح سرد رخ داد 21 درصد در بریتانیا افزایش یافت و چاقو زدن در شهر لندن به بالاترین سطح در شش سال گذشته رسید.

انتهای پیام/

افزایش میزان جرم و جنایت در انگلیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۸:۲۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
آمار قتل وجنایت در لندن چقدر بالاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
یعنی کشور لندن قتل وجنایت محسوب شده ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
خشونت هرچی است در لندنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
دلار ۴۰۰۰ تومنی شده ۵۸۰۰ تومن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
بزرگترین جنایت تو لندن داره اتفاق میوفته
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۱۴:۴۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
دلار 5700 شد چرا اخه تا کی این همه گرونی ....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۴۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
هرچی جنایته تو لندنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
هرچی جنایته در کشور لندنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
دلار = ٥٣٠٠
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
خشونت وجنایت در کشور لندن بیداد میکنه
Sweden
hadi
۱۹:۲۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
کشورلندن?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
واقعا برای کشورشون متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
سمیع
۱۲:۴۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
این قتل های فجیع لندن مسبو ق به سابقه انهم سواقبی خطرناک با توجه به مخا افت مردم انگلس با دولت(ترامپ وبنسلمان و...) این سوابق و قتل های اخیر لندن باید شاهد قتلهی وحشتناک در لندن بزودی خواهیم بود.
آخرین اخبار