مشارکت ۳۶ هزار نفری دانش آموزان خراسان جنوبی در آزمون‌های مشاوره‌ای

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از مشارکت ۳۶ هزار نفری دانش آموزان استان در آزمون‌های مشاوره‌ای خبر داد.

لامعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:تعداد ۱۲ هزار دانش آموز پایه نهمی در آزمون‌های رغبت و توانایی و ۲۴ هزار دانش آموز پایه هفتم و هشتم در آزمون سلامت روان شرکت کردند.

وی با بیان اینکه هدایت تحصیلی،انتخاب رشته و چگونگی انجام آن یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین و دانش آموزان متوسطه اول است،افزود:به منظور اطلاع رسانی صریح و سریع و نیز افزایش آگاهی دانش آموزان و والدین در خصوص هدایت تحصیلی و آزمون ها، بیش از یک هزار و ۲۰۰ جلسه آموزشی ویژه والدین و دانش آموزان برگزار شده است.

لامعی گفت:استعداد، توانایی،رغبت و شخصیت چهار اصل ثابت هدایت تحصیلی هستند و به همین دلیل جدی گرفتن آزمون توسط اولیاء و دانش آموزان، پرهیز کردن والدین از پاسخگویی به سؤالات آزمون به جای فرزندشان از جمله نکات برای کمک به انتخاب رشته هر چه تمام‌تر دانش آموز است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود:آنچه آزمون توانایی می‌سنجد،توان بالقوه او در انجام یک کار خاص نیست بلکه برآورد توانایی فرد در انجام یک کار توسط خود فرد است همچنین توجه به تأمین سلامت روانی دانش آموزان یکی از رویکرد‌های مهم آموزش و پرورش استان است.

وی گفت:کمک به تحقق اهداف نظام آموزش و پرورش،تلاش برای ارتقاء شاخص‌های سلامت روان، برنامه ریزی برای حل مشکلات در حوزه سلامت روان، پیشگیری از آسیب‌ها و مشکلات،کاهش افت تحصیلی و ترک تحصیل دانش آموزان از مهمترین اهداف برگزاری آزمون سلامت روان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/غ

تأمین سلامت روانی دانش آموزان یکی از رویکرد‌های مهم آموزش و پرورش استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار