کارشناس مسائل بین الملل گفت: فرانسه می‌خواهد در فرآیند سیاسی سوریه، بحث انتخابات، تشکیل قانون اساسی و برخی مذاکرات شرکت داشته باشد.

///حسن لاسجردی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زمان به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح سوریه، اظهار کرد: هنوز اتفاقی در روند مذاکرات صلح سوریه ایجاد نشده است.

وی افزود: فرآیند سیاسی در سوریه توسط سه کشور ایران، ترکیه و روسیه در حال پیگیری است و آنچه در سوچی و آستانه برگزار شد، با این عنوان بود که فرآیند سیاسی در سوریه تحکیم و پیگیری شود.

کارشناس مسائل بین الملل با یادآوری اینکه اخیرا روسای جمهور سه کشور ایران، ترکیه و روسیه دیداری با یکدیگر داشتند، ادامه داد: در این دیدار درباره موضوعات مختلفی از جمله بحث آتش بس و ایجاد ثبات، کمک به غیرنظامیان و ارسال کمک بهداشتی و معیشتی به مردم مطرح و تلاش شد فرآیندهای پیگیری شده در اجلاس‌های آستانه و سوچی دنبال شود.

لاسجردی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حضور فرانسه در این مذاکرات تاثیرگذار است یا خیر، بیان کرد: غربی‌ها مدتها فکر می‌کردند فرآیندی که از سوی سه کشور ایران، ترکیه و روسیه پیگیری می شود، به موفقیت نمی‌رسد و یا زمینه‌های موفقیت آن فراهم نیست، لذا منتظر ماندند تا ببینند این اتفاق به کجا می‌انجامد.

وی گفت: اکنون که سه کشور در پیشبرد مذاکرات سوریه، به موفقیت رسیدند و موضوع مناطق کم تنش، بحث‌های مربوط به آتش بس و جابجایی نیروها را انجام دادند، برخی کشورها مثل فرانسه علاقمند به شرکت در این مذاکرات هستند.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه فرانسوی‌ها علاقمند هستند از جریان غربی - عربی که عضوش بودند و موفقیتی نداشتند، جدا شوند، خاطرنشان کرد: فرانسه می‌خواهد در فرآیند سیاسی سوریه، بحث انتخابات، تشکیل قانون اساسی و برخی مذاکرات شرکت داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار