رسولی مطرح کرد؛

دادستان از اظهارات خلاف مصلحت نظام و قانون خود عذرخواهی کند/ باید هر چه زودتر سرپرست شهرداری تعیین شود

عضو شورای شهر تهران گفت: اگر ما امروز بنا به تصمیم دادستان تصمیم بگیریم‌، فردا یک برادر دیگر از یک دستگاه دیگر در امور شورا دخالت می‌کند.

دادستان از اظهارات خلاف مصلحت نظام و قانون خود عذرخواهی کند/ باید هر چه زودتر سرپرست شهرداری تعیین شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود در واکنش به اظهارات دادستان کل کشور در خصوص استعفای شهردار تهران اظهار کرد:امیدوارم دادستان سخن خود را اصلاح کند و در این شرایطی که قوه قضائیه این همه پرونده دارد به موضوعاتی که در اختیار او نیست وارد نشود.

وی ادامه داد: این 21 نفر بنا به آرای عمومی و دانش و تجربه‌ای که دارند نیازمند کمک‌خواهی از دیگران نیستند.

رسولی با اشاره به اینکه من مخالف استعفا بودم، اظهار کرد: دیروز به صورت شخصی به نجفی مراجعه کردم و گفتم بالاخره‌ تصمیم شما چیست؟ و دیدم که او بر این کار اراده جدی دارد.

وی با بیان اینکه در این وضعیت یک موضوع شأن شورا است، تأکید کرد: تذکر آقای حق‌شناس به جا بود و من هم آن را تأیید می‌کنم.

رسولی افزود: بحث دیگر در خصوص انتخاب شهردار و اداره پایتخت است.

وی با بیان اینکه امروز برخلاف جلسه گذشته یقین پیدا کردم که کناره‌گیری آقای شهردار جدی است،افزود: این تصمیم هم به دلیل فشارها و هم به دلیل بیماری است و وقتی برای نمایندگان محرز است که او علی‌رغم اصرار می‌گوید من بیمار هستم، باید درخواست او را بپذیریم‌.

رسولی با اشاره به انتخاب شهردار در چند ماه قبل ادامه داد: در این وضعیت حکم شهردار صادر نشد و ما موظف شدیم کمتر از 24 ساعت سرپرست انتخاب کنیم و ظرف یک ربع سرپرست تعیین کردیم.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم ما همچنان که امروز صادقانه با شهردار سخن گفتیم، شجاعانه از دادستان بخواهیم از اظهارات خلاف مصلحت‌ نظام و قانون خود عذرخواهی کند و اعضا هم از بین معاونان شهردار یک نفر را به عنوان سرپرست موقت انتخاب کنند.

رسولی با بیان اینکه 3 ماه فرصت داریم سرپرست‌ انتخاب کنیم،تصریح کرد: کمبود نیروی مجرب برای شهرداری نداریم زیرا به توانمندی شورا اعتماد داریم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه امروز نمی‌توانیم شهردار منصوب کنیم، خاطرنشان کرد: اما می‌توانیم سرپرست را انتخاب کنیم.

وی در پایان گفت: اگر امروز دادستان اینگونه موضع‌گیری کرد و اگر اکنون به تصمیم آن‌ها عمل کنیم، فردا هم یک برادر دیگر از یک دستگاه دیگر در امور شورا مداخله می‌کند.

انتهای پیام/

صحبت های عضو شورای شهر درباره استعفای نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار