دبير علمی همايش بين المللی پزشكی آكادميک ايران مطرح کرد؛

پاداش مالی عامل جذابیت کارهای درمانی

زارعی گفت:کارهای درمانی به دلیل پاداش مالی بیشتر برای فرد جذاب تر است، همین مساله موجب شده تا افراد برای کارهای تحقیقاتی و آموزشی وقت زیادی نگذارند.

حضور اساتید دانشگاه آكسفورد و كمبريح انگلستان در همایش آکادمیک ایرانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید علی ابطحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در اولين همايش بين المللی پزشكی آكادميک ايران، در خصوص اهمیت برگزاری این همایش‌ها اظهار کرد: ماموریت اصلی دانشگاه، آموزش است و ما برای اینکه این ماموریت را درست انجام دهیم باید اینگونه همایش‌ها را جهت به اشتراک‌گذاری آموزش و تحقیقات به خصوص درباره مطالبی که در کلاس‌های درس گفته می شود برگزار کنیم.

در ادامه این مراسم مجتبی زارعی دبير علمی همايش بين المللی پزشكی آكادميک ايران، خاطرنشان كرد: این همایش با همکاری اساتید برجسته پزشکی دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج و پژوهشکده علوم و فناوری پزشکی شهید بهشتی و جمعی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.

زارعی اظهار کرد: در اين همايش سه محور اصلی تحقيقاتی در زمينه بيماری‌های مغز و اعصاب، غدد و سم شناسی، عفونت و ويروس شناسی بررسی خواهد شد.

دبير علمی همايش گفت: ٢٨ فروردين (روز قبل از برگزاری همايش) در دوره آموزشی برای پزشکان علاقمند در رشته‌های مختلف آموزش‌های لازم انجام می‌شود.

وی با اشاره به اينكه پزشكی در همه جای دنيا در ٢ صنعت درگير است، گفت: يكی از این درگیری‌ها، درگيری در حوزه  صنعت اصلی كار در بيمارستان‌ها است و ديگری كار آموزش و پرورش این صنعت است که اين دو صنعت از لحاظ جنس كار با يكديگر متفاوت هستند.

زارعی با بيان اينكه ايران تنها كشوری است كه خدمات آموزش و خدمات درمانی را در راستای يكديگر انجام می‌دهد، گفت: زمانی كه پزشکی  قصد فعالیت در این حوزه را دارد، باید بداند وقت خود را صرف تحقیق و آموزش خواهد کرد و یا صرف خدمات بالینی؛  در ایران برخی از پزشکان این دو را با هم انجام می‌دهند که کار اشتباهی است.

 این دبیر علمی با بیان اینکه کارهای درمانی به دلیل پاداش مالی بیشتر برای فرد جذاب تر است اظهار کرد: همین مساله موجب شده تا افراد برای کارهای تحقیقاتی و آموزشی وقت زیادی نگذارند، چرا که پول زیادی در آن به دست نمی‌آید؛ در این زمینه نگرانی وجود دارد که پزشکان با پرداختن به قسمت درمانی به بخش تحقیقاتی توجه نکنند و این موجب شود تا ما از بقیه جهان عقب‌ بمانیم.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این همایش حفظ آموزش در دانشگاه است، خاطر نشان کرد: ما باید در خصوص پیشرفت دانشگاه و خدمات پزشکی آکادمیک تلاش کنیم تا بتوانیم به پیشرفت کشور کمک کنیم؛ مخاطبین در رشته‌های پزشکی، کسانی هستند که به رشته داخلی به خصوص تخصص در رشته مغز و اعصاب و سم شناسی علاقمند هستند.

آموزش طب یکی از اصلی‌ترین کارها در حوزه پزشکی است

در ادامه مراسم میترا علی نژاد متخصص بیماری‌های گوارش با اشاره به هدف از برگزاری این همایش، اظهار کرد: هدف از این همایش، آموزش طب است و ما باید در این حوزه به بیماران کمک کنیم.

وی با طرح اینکه مساله که در کشور به آموزش طب خیلی توجه نمی شود اظهار کرد: ما قصد بازپروری این قسمت از آموزش را داریم که در نهایت، با استفاده از کارهای تحقیقاتی که انجام می‌شود بیماران را درمان می‌کنیم.

این متخصص گوارش با اشاره به حضور متخصصین برجسته فعال در حوزه بیماری‌های خاص در این همایش، عنوان کرد: پزشکان در این همایش تحقیقات خود را بیان می کنند که بیشتر تحقیقات در زمینه‌ بیماری‌های خاص و با اهمیت است؛ بیماری‌هایی که جدیدا بسیار شیوع پیدا کرده و ما به دنبال راه درمان این بیماری‌های به بهترین شکل هستیم.

علی نژاد با بیان اینکه امروزه مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک در جامعه بسیار زیاد است، گفت: افراد آنتی بیوتیک را بدون تجویز پزشک مصرف می کنند که این مصرف خودسرانه نه تنها در ایران بلکه در کل جهان مشکلی اساسی است و باید به آن پرداخت شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار