۸۳۵ مبلغ آماده برگزاری عید مبعث در سیستان و بلوچستان شدند

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۶۰ مبلغ، ۲۳۰ مبلغه و ۱۴۵ روحانی مستقر در برگزاری هر چه باشکوهتر عید مبعث در سراسر استان فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام عیسی بزمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: : پیامبر اکرم (ص) در عید مبعث به نبوت و پیامبری مبعوث شدند و بار سنگین رسالت بر دوش نازنین ایشان قرار گرفت.

بزمانی افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان هر ساله به منظور پاسداشت این عید بزرگ، تبیین معارف اسلامی و تبلیغ احکام الهی و نورانی اسلام و سیره و شخصیت و مرام پیامبر اسلام (ص) اقدام به اعزام مبلغ به سراسر استان می‌کند.

وی تصریح کرد: مبلغان ویژه عید مبعث به مدت سه روز در مناطق تبلیغی حاضر شده و اقدامات لازم را برای برپایی محافل جشن مبعث انجام می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برپایی نماز جماعت و تبلیغ چهره به چهره از جمله اقداماتی است که مبلغان در قالب آن‌ها توجه به معارف قرآنی و معرفی صحیح سیره اهل بیت (ع) به ویژه پیامبر اکرم (ص) را تبلیغ می‌کنند.

حجت الاسلام بزمانی با اشاره به برگزاری همایش علمای تشیع و تسنن به مناسبت عید سعید مبعث در شهرستان زهک تصریح کرد: مبعث، عید نجات بشریت از رذایل، تباهی‌ها و جهالت هاست و خداوند بر انسان‌ها منت گذاشت و بهترین انسان را به عنوان پیامبر انتخاب کرد تا پیام الهی را به انسان‌ها برساند.

همزمان با فرا رسیدن ۲۷ رجب سالروز مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)، جشن‌های عید مبعث ویژه مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع

مبعث، عید نجات بشریت از رذایل، تباهی‌ها و جهالت هاست

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار