در نوروز ۹۷؛

بیش از دو میلیارد صنایع دستی استان یزد به فروش رسید/افزایش ۸ درصدی فروش صنایع دستی

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی یزد از فروش بیش از دو میلیارد و ششصد میلیون تومان محصولات صنایع‌دستی استان در بازارچه‌های نوروزی خبر داد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی یزد درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ گفت درایام نوروز امسال بیش از دو میلیارد و ششصد میلیون تومان محصولات صنایع‌دستی استان در بازارچه‌های نوروزی به فروش رسید.

محمدرضا دهقان مهرجردی افزود: از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۶ لغایت ۱۳ فروردین ماه، ۳۲ بازارچه صنایع‌دستی در قالب ۳۲۷ غرفه در بنا‌ها و مکان‌های تاریخی استان، به تولید و عرضه صنایع دستی بومی یزد پرداختند.

وی ادامه داد: در برخی از این بازارچه‌ها، تعدادی از رشته‌های صنایع دستی نظیر کاربافی، زیلوبافی، قلمزنی و حکاکی روی مس، دارایی بافی و گلیم بافی به صورت زنده تولید شد و بازدید کنندگان با مراحل تولید این محصولات از نزدیک آشنا شدند.

وی با اعلام این مطلب که برپایی این بازارچه‌ها در راستای معرفی هنر‌های اصیل و بومی استان یزد به گردشگران خارجی و داخلی و حمایت از هنرمندان استان انجام شدگفت: سفال و سرامیک، دست بافته‌های سنتی یزد از جمله محصولاتی بودند که بیشترین فروش را در این ایام به خود اختصاص دادند.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی یزد با اشاره به اهمیت توجه به هنر‌های بومی و سنتی عنوان کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی، می‌توان با استفاده مطلوب از ظرفیت‌های صنایع دستی و فراهم کردن زمینه برای خرید گردشگران داخلی و خارجی به رونق فروش صنایع دستی کمک شایان توجهی کرد.

وی بیان کرد:  ۳۲بازارچه نوروزی در نوروز ۹۷ صنایع‌دستی یزد را به گردشگران عرضه کردند.

انتهای پیام/ی

افزایش ۸ درصدی فروش صنایع دستی یزد درایام نوروز 97

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار