اسدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

هفتمین مرکز ارائه خدمات به کودکان اوتیسم افتتاح شد

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران از افتتاح مرکز ارائه خدمات به کودکان مبتلا به اوتیسم در اسلامشهر خبر داد.

افتتاح هفتمین مرکز ارائه خدمات به کودکان اوتیسم استان تهران در اسلامشهرمحمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛از افتتاح هفتمین مرکز روزانه ارائه خدماتبه کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم خبر داد و اظهار کرد:این مرکز با ظرفیت خدمات دهی به 50 کودک مبتلا به اوتیسم در شهرستان اسلامشهر راه اندازی شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: هزینه درمان کودکان مبتلا به اوتیسم در این مرکز برای هر ماه، مبلغ 700 هزار تومان است که 450 هزار تومان آن در قالب یارانه توسط بهزیستی استان تهران و 250 هزار تومان توسط خانواده کودکان پذیرش شده پرداخت می شود.

معاون امور توانبخشی از فعالیت 3 مرکز روزانه دیگر در استان تهران خبر داد و خاطرنشان کرد:این 3 مرکز در شهرستان های ملارد، تهران و ری به کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم خدمات می دهد.

اسدی یادآور شد: علی رغم نیاز به افزایش مراکز ارائه خدمات به بیماران مبتلا به اوتیسم، در مجموع در کشور حدود 70 مرکز، بیشتر فعال نبوده و این خلأ در سایر استان ها و شهرستان های کشور نیز حس می شود.

وی تاکید کرد: به دلیل گستردگی اختلال اوتیسم در میان کودکان و افزایش روزافزون مبتلایان به این اختلال، در صدد هستیم تا مراکز ارائه خدمات در حوزه اوتیسم را در سراسر شهرستان های استان تهران راه اندازی کنیم و این موضوع به زودی عملیاتی خواهد شد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران اضافه کرد: با وجود اینکه در سایر مراکز ارائه خدمات به کودکان مبتلا به اوتیسم به ازای هر 8 کودک یک کارشناس وجود دارد، در مرکز شهرستان اسلامشهر به ازای هر 3 کودک یک کارشناس حضور دارد.

اسدی خاطرنشان کرد: کارشناسان حاضر در مراکز درمان اختلال اوتیسم و ارائه خدمات به کودکان مبتلا به این اختلال، در اموری چون کاردرمانی، گفتار درمانی و دیگر موارد مربوط به امور درمانی کودکان فوق فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

هفتمین مرکز ارائه خدمات به کودکان مبتلا به اوتیسم افتتاح شد

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار