درخشش عروسک چینی بابا در جشنواره جورجیا

انیمیشن «عروسک چینی بابا» جایزه بهترین انیمیشن جشنواره جورجیا را از آن خود کرد.

محدث مدیر روابط عمومی اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی فارس در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: انیمیشن «عروسک چینی بابا» به نویسندگی و کارگردانی علی زارع قنات نوی، که به نمایندگی از ایران در جشنواره Mosaic Film Festival ٢٠١٨ جورجیای آمریکا شرکت کرده بود، جایزه «بهترین انیمیشن» این جشنواره را از آن خود کرد.

وی ادامه داد: این جشنواره که توسط دانشکده طراحی مدیا جورجیا برگزار می‌شود هر ساله به انتخاب بهترین آثار تولید شده در زمینه مدیا، فیلم و انیمیشن می‌پردازد.

محدث تصریح کرد: انیمیشن عروسک چینی بابا به روایت دختری می‌پردازد که زندانی و کشته شدن پدر نویسنده اش را بوسیله عروسک‌های مادرش بازگو می‌کند.

مدیر روابط عمومی اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی فارس با بیان اینکه این انیمیشن طی سه سال طراحی و ساخته شده است، افزود: سبک انیمیشن فیلم، روتوسکوپی و دو بعدی است که برای اولین بار با چنین حجمی در ایران به اجرا درآمده است.

وی بیان کرد: این فیلم که تاکنون موفق به کسب مقام‌های متعدد در جشنواره‌های بین المللی شده است توانست یک بار دیگر عرصه فرهنگ و هنر شیراز را در فراسوی مرز‌ها بر سر زبان‌ها بیندازد.

محدث اضافه کرد: این انیمیشن پیش از این جایزه بهترین انیمیشن جشنواره وترانس استرالیا، london x٤ انگلستان، بهترین انیمیشن جشنواره کودکان اسپانیا، بهترین انیمیشن جشنواره اوپن بنگلادش، بهترین فیلم جشنواره viwester سوییس، بهترین انیمیشن از جشنواره کائوشینگ هنگ کنگ، بهترین انیمیشن از جشنواره بلاروس، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران از جشنواره viwester سوییس، جایزه و لوح تقدیر از جشنواره‌های انیماماندی، انیما آرت و بلوهریزنته برزیل، اورلوک، کارتون و ساردینیا کلوپ ایتالیا، اکسگراند آلمان، نائوسای یونان، سیکاف کره جنوبی و میشیگان، فلوریدا و پنسیلوانیا در کشور آمریکا را از آن خود کرده است.

وی گفت: این فیلم بیش از این کاندیدای ١٣٠ جشنواره بین الملی از جمله جشنواره بین المللی فیلم لندن، چهاردهمین جشنواره بین المللی IVAHM مادرید، بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم Girona و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم "آرت ناوارا" و جشنواره بین المللی art house در کشور اسپانیا، جشنواره بین المللی ANIMFEST در کشور یونان، جشنواره بین المللی فیلم Golden Kuker در کشور بلغارستان، جشنواره بین المللی آرته میلان و بیست و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه Visionaria سیه نا در کشور ایتالیا، هشتمین جشنواره بین المللی فیلم POST MORTEM در کشور مکزیک، جشنواره بین المللی ریودوژانیرو در کشور برزیل، در کشور اسپانیا، جشنواره بین المللی فیلم سبز و بوسان در کشور کره جنوبی و جشنواره بین المللی فیلم انیمیشن آتن در کشور یونان بوده و در بیش از ٢٨٠ جشنواره به عنوان نماینده ایران حضور داشته است.

مدیر روابط عمومی اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی فارس افزود: علی زارع قنات نوی تاکنون بیش از ۱۴ فیلم مستند و داستانی کوتاه و بلند و انیمیشن را تهیه و کارگردانی کرده است. انیمیشن «عروسک چینی بابا» از کار‌های موفق این فیلمساز است.

محدث بیان کرد: زارع قنات نوی پیش از این بیش از ۳۰ جایزه بین المللی دریافت کرده و در جمع ١٠ فیلمساز برتر سال ٢٠١٤ آسیا در جشن IFVA قرار گرفته بود و در سال ٢٠١٦ در بین هشت استعداد برتر فیلمسازی مجله فیلم کوتاه آمریکا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: وی همچنین به عنوان داور در جشنوار‌های مختلفی از جمله جشنواره بین المللی CPM FILM بلاروس، جشنواره بین المللی فیلم‌های مستقل بنگلادش (IOFF) جشنواره بین المللی برلین سینفست Berlin International Cinefest و جشنواره The Globe International Silent Film آمریکا شرکت داشته است.

انتهای پیام/ن

موفقیت انیمیشن عروسک چینی بابا در جشنواره جورجیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار