خسارت ۲۰۹ میلیون دلاری شرکت هواپیمایی «ایر فرانس» در پی اعتصاب هفت روزه کارکنان آن

شرکت هواپیمایی ایر فرانس اعلام کرد در پی اعتصاب هفت روزه کارکنانش، ۲۰۹ میلیون دلار خسارت به این شرکت وارد شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکسپرس تریبون، شرکت هواپیمایی «ایر فرانس» روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد اعتصاب هفت روزه کارکنان این شرکت که از ماه فوریه (حدود یک ماه و نیم پیش) آغاز شده است، 170 میلیون یورو (209 میلیون دلار) به این شرکت خسارت وارد کرده است.

ایر فرانس در بیانیه‌ای اعلام کرد: خسارت ناشی از اعتصاب هفت روزه کارکنان این شرکت هواپیمایی که بین 22 فوریه تا 11 آوریل انجام شد، حدود 170 میلیون یورو برآورد شده است.

کارمندان شرکت هواپیمایی ایرفرانس از مدتها پیش خواستار افزایش 6 درصدی حقوقشان در ازای جبران نرخ تورم این کشور هستند. این درحالی است که این شرکت فقط 1 درصد به حقوق کارکنانش افزوده است. مدیر اجرایی شرکت ایر فرانس پیشتر اعلام کرد که افزایش حقوق کارکنان این شرکت تا 6 درصد ممکن نیست؛ زیرا در این صورت این شرکت دیگر نمی تواند به رقابت با دیگر شرکت های هواپیمایی بپردازد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این اعتصاب های سراسری قرار است امروز (چهارشنبه) هم ادامه داشته باشد. کارکنان ایر فرانس همچنین قرار است روزهای 17، 18، 23 و 24 آوریل هم اعتصاب کنند.

شرکت ایر فرانس پیشتر هم در بیانیه ای اعلام کرده بود که در پی این اعتصاب ها، از هر 4 پرواز، یک پرواز این شرکت هواپیمایی لغو شده است. اعتصاب کارکنان شرکت هواپیمایی ایر فرانس در حالی رخ داده است که در آلمان هم اتحادیه «وردی» با انتشار یک فراخوان همگانی، بخشهای مختلف خدماتی از جمله شرکت های حمل و نقل عمومی سراسر آلمان را به اعتصاب برای افزایش 6 درصدی دستمزد دعوت کرده است. در پی اعتصاب کارکنان شرکت هواپیمایی لوفتهانزای آلمان هم حدود 800 پرواز لغو شده است و هزاران مسافر در فرودگاه های فرانکفورت و مونیخ سرگردان شده‌اند.


انتهای پیام/

برچسب ها: فرودگاه ، هواپیما ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار