ایجاد دبیرخانه حفاظت از سمندر لرستانی در اندیمشک

مشاور محیط زیست فرماندار اندیمشک از ایجاد دبیرخانه حفاظت از گونه درحال انقراض سمندر کوهستانی لرستانی در این شهرستان خبر داد.

میثم مرادی، مشاور محیط زیست فرماندار اندیمشک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، از شهرستان اندیمشک بعنوان اولین زیستگاه ثبت شده سمندر کوهستانی لرستان یاد کرد و اظهار داشت: بیش ترین زیستگاه های سمندر لرستانی در خوزستان در اندیمشک واقع شده اند.

وی در ادامه تصریح کرد: به همین منظور پیشنهاد ایجاد یک دبیرخانه حفاظت از سمندر کوهستانی در این شهرستان را به مدیرکل محیط زیست خوزستان دادیم و خوشبختانه با این پیشنهاد موافقت شد.

مرادی هدف از ایجاد این دبیرخانه را آموزش، پایش و فرهنگ سازی برای حفاظت از اینگونه درحال انقراض در زیستگاه های آن بویژه برای جوامع محلی در سطح استان عنوان کرد.

مشاور محیط زیست فرماندار اندیمشک اذعان داشت: برگزاری کلیه همایش ها و سمینارهای تخصصی در مورد سمندر لرستان(حاجی باریکاب) در سطح استان و ایجاد بستری مناسب برای جذب دوزیست شناسان داخلی و خارجی، دانش آموزان و دانشجویان سراسر کشور در روند تکمیل پروژه های مطالعاتی و حفاظت از این دوزیست اندمیک و منحصر به فرد از دیگر فعالیت های این دبیرخانه خواهد بود.

این مقام مسئول بیان کرد: این دبیرخانه در تلاش است روز ملی سمندر کوهستانی لرستان را در تقویم ملی و روز جهانی سمندر را در تقویم سازمان ملل حمایت از گونه های اندمیک ثبت نماید.

سعید عیدی گماری، مدیر اداره محیط زیست اندیمشک در این خصوص گفت: با توجه به اهمیت حفاظت از اینگونه نادر با استقرار خانه پیش ساخته ای به عنوان دبیرخانه حفاظت از گونه سمندر کوهستان لرستان موافقت شد.

انتهای پیام/گ

دبیرخانه حفاظت از سمندر لرستانی در اندیمشک ایجاد می شود

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.