رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول خبر داد؛

شناسایی واحدهای آلاینده محیط زیست در دزفول

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از شناسایی 5 واحد صنعتی آلاینده محیط زیست در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد قلی نژاد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول به شناسایی 5 واحد صنعتی آلاینده در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: پس از ارائه اخطاریه به این واحدهای آلاینده، مراجع قضایی معرفی شدند.

وی در ادامه افزود: با پیگیری صورت گرفته 2 واحد صنعتی نسبت به رفع آلودگی اقدام نمودند و 3 واحد دیگر در تلاش هستند آلودگی را رفع کنند.

قلی نژاد اذعان کرد: اخطاریه برای تعدادی دیگر از واحدهای آلاینده محیط زیست صادر گردید و برخی واحدهای آلاینده نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول با اشاره به انجام یک هزار و 755 مورد آزمایش شاخص آلودگی آب و فاضلاب در آزمایشگاه محیط زیست دزفول بیان داشت: اکسیژن خواهی شیمیایی و بیوشیمیایی، ذرات جامد در آب، مواد محلول در آب، نیترات و فسفات آب و نیز ph آب و کدورت آب از مهم ترین ها بودند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بخشی از این پایش ها در رودخانه دز و بخشی دیگر در رودخانه های عجیروب، بالارود، سخیری و لوره انجام شده که سنجش وضعیت رودخانه دز نسبتا مطلوب ارزیابی شد.

فرهاد قلی نژاد یکی از منابع آلوده کننده در دزفول را فاضلاب دانست و بر مصرف بهینه آب تاکید نمود.

وی با اشاره به اینکه زهکش ها که بخشی از آب کشاورزی از آن ها برداشت می شود در حال آلوده شدن هستند، اظهار کرد: نبود کارآیی مناسب تصفیه خانه فاضلاب شهری نیز در منطقه زاویه دزفول سبب ایجاد مشکلاتی شده است.

انتهای پیام/گ

واحدهای آلاینده محیط زیست در دزفول شناسایی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.