۴۱ میلیارد ریال مطالبات سوادآموزی خراسان شمالی پرداخت شد

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۴۱ میلیارد ریال از مطالبات سوادآموزی استان اواخر اسفندماه سال گذشته پرداخت شد.


به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛، مهدی مودی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه این میزان مطالبات براساس شمار سوادآموز جذب شده پرداخت شده است، اظهار کرد: سهمیه سوادآموزی پارسال در استان هشت هزار و ۴۰۰ نفر بود که از این تعداد هفت هزار و ۲۳۷ سوادآموز جذب شدند.
وی گفت: کاهش نرخ بی سوادی در منطقه، افزایش و شتاب بخشیدن به فعالیت‌های سوادآموزی و تشویق و ترغیب سوادآموزان یک ضرورت اجتماعی است که مورد تاکید دولت هم است.
مودی با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری کلاس‌های سوادآموزی رشد فرهنگی و بهبود شرایط اجتماعی محله و ارتقای سطح سواد شهروندان است، افزود: باید با تشویق و هدایت افراد محروم از سواد برای ثبت نام و شرکت در کلاس‌های سوادآموزی در بیداری و باسوادی شهروندان سهیم باشیم.
وی گفت: بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵ در گروه سنی ۴۹-۱۰ سال، ۵۰۸ هزار و ۹۴۶ نفر از جمعیت استان معادل ۹۲ ممیز ۸۵ درصد باسواد هستند.
گفتنی است: خراسان شمالی در شاخص باسوادی افراد بالای ۶ سال در جایگاه بیست و چهارم در میان استان‌های کشور قرار دارد، با وجود اقدامات خوب و تلاش‌های زیادی که انجام شده، هنوز هم در استان بی سواد وجود دارد.
انتهای پیام/ط


جذب هفت هزار و ۲۳۷ سوادآموز در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.