خانه عکاسان، میزبان هنرمندان تجسمی در هفته هنر انقلاب اسلامی

نگارخانه های حوزه هنری این روزها میزبان نمایشگاه های هفته هنر انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با آغاز هفته هنر انقلاب، نمایشگاه های «طلایه»، «روایت شیدایی» و «نشان زندگی» در نگارخانه های خانه عکاسان ایران برگزار شده است.

بر اساس این گزارش، در نمایشگاه «طلایه»، مجموعه ای از آثار خوشنویسی، نقاشی، نگارگری، مجسمه سازی و آثار کمتر دیده شده از نسخه‌های اصل و چاپی پوسترهای دهه اول و دوم انقلاب از هنرمندان معاصر ایران در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.  

«روایت شیدایی»، روایتی مفهومی از تصاویر چهره شهدا با اجرایی جذاب و اثرگذار است و در این نمایشگاه بیش از 150 اثر از هنرمندانی همچون محمدعلی رجبی، مرتضی ممیز، سارنج، مرتضی کاتوزیان، کاظم چلیپا، ابوالفضل عالی، مصطفی گودرزی، سید حمید شریفی، حسین خسروجردی، حبیب‌الله صادقی، نادر قشقایی، قدرت‌الله معماریان، ملک دادیار گروسیان، علی‌اصغر یوزباشی، عبدالحمید قدیریان، عفت صلواتی، علی وزیریان، ناصر پلنگی، مرتضی افشاری، مصطفی ندرلو، ایرج اسکندری، مرتضی اسدی، مسعود صالحی و تعدادی دیگر از هنرمندان به نمایش گذاشته شده است.

«نشان زندگی»، عنوان دیگر نمایشگاهی است که در آن مهدیه کرمانی و سارا رجایی با نگاهی متفاوت تر از دیگر عکاسان، دو برش از کار و زندگی زنان را در لنز دوربین های خود ثبت کرده اند.

زندگی دکتر لعبت گرانپایه در عکس های مهدیه کرمانی و زندگی دکتر طاهره لباف در آثار سارا رجایی به تصویر کشیده شده است. همچنین نشست تخصصی عکاسی مستند در نمایشگاه عکس «نشان زندگی» با حضور «فرهاد سلیمانی» برگزار شد.

خانه عکاسان، میزبان هنرمندان تجسمی در هفته هنر انقلاب اسلامی

گفتنی است؛ هفته هنر انقلاب اسلامی روز 20 فروردین همزمان با سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید آوینی به میزبانی حوزه هنری آغاز شده و تا 27 فروردین ماه ادامه دارد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.