افزایش مازاد تجاری چین با آمریکا در سه ماهه نخست ۲۰۱۸

اداره گمرکات چین اعلام کرد مازاد تجاری این کشور با آمریکا در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از نوزده درصد رشد داشته است.

افزایش مازاد تجاری چین با آمریکا در سه ماهه نخست ۲۰۱۸به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، اداره گمرکات چین اعلام کرد مازاد تجاری این کشور با آمریکا در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ به ۵۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نوزده ممیز چهار دهم درصد رشد نشان می‌دهد.

این در حالیست که به موجب برآورد‌های رویترز بر اساس آمار وارقام رسمی، مازاد تجاری چین با آمریکا در ماه مارس در مقایسه با ماه فوریه کاهش داشته است و از ۲۰ میلیارد و ۹۶۰ میلیون دلار به ۱۵ میلیارد و ۳۲۰ میلیون دلار رسیده است.

این آمار با گذشت چندین هفته از تهدیدات متقابل چین و آمریکا در خصوص افزایش تعرفه‌های گمرکی و در پی نارضایتی واشنگتن از مازاد تجاری عظیم پکن با این کشور و سیاست‌های چین در زمینه حفظ مالکیت فکری منتشر می‌شود.

هوانگ سونگ پینگ، سخنگوی اداره گمرکات چین، اعلام کرد میزان صادرات این کشور به آمریکا در سه ماه ژانویه تا ماه مارس در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته حدود چهارده ممیز هشت دهم درصد رشد داشته است. میزان واردات چین از آمریکا نیز طی این مدت هشت ممیز نه دهم درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار