شیخ‌الاسلام در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه اقدامی بی اثر و احمقانه بود/ترامپ منافع ملت آمریکا را فدای پول عربستان می‌کند

حمله اقدامی بی اثر و احمقانه بود و اثر سیاسی در آینده سوریه ندارد/این حمله برای قبل از آنکه منطقه دوما سقوط کند طراحی شده بودترامپ منافع ملت آمریکارا فدای پول عربستان کردسفیر پیشین ایران در دمشق گفت: حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه اقدامی بی‌اثر و احمقانه بود و اثر سیاسی در آینده سوریه ندارد.

حسین شیخ‌الاسلام سفیر پیشین ایران در دمشق در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه اظهار کرد: این حمله اقدامی بی‌اثر و احمقانه بود و اثر سیاسی در آینده سوریه ندارد.

سفیر پیشین ایران در دمشق گفت: حمله‌کنندگان به سوریه هیچ امتیازی از این تجاوز به دست نخواهند آورد و  تنها پولی که از عربستان گرفته بودند برایشان خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه سفر ولیعهد سعودی به 3 کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس برای پایداری تروریست‌های باقیمانده در غوطه شرقی بود، گفت: این منطقه تنها پایگاه باقیمانده برای تهدید دمشق بود.

شیخ‌الاسلام تصریح کرد: حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه یک بهانه ساختگی و سناریو از قبل تعیین شده به بهانه استفاده از سلاح‌های شیمیایی بود، اما خوشبختانه کمر تروریست‌های مستقر در غوطه شرقی قبل از تاریخ مشخص توسط ارتش سوریه و هم پیمانانش شکست.

سفیر پیشین ایران در دمشق با اشاره به اظهارات  ترامپ مبنی بر اینکه حمله آمریکا به سوریه برای  جلوگیری از بهره برداری سیاسی  ایران و روسیه از شرایط پیش‌آمده  است، تاکید کرد:  غربی‌ها و  عربستان سعودی در آینده سوریه نقشی ندارند.

شیخ‌الاسلام با اشاره به اینکه حمله به سوریه قبل از آنکه تحقیق و تفحصی  از سوی سازمان ملل و یا سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی درباره ادعاهای مطرح شده صورت گرفت، گفت: تجاوز آمریکا، انگلیس و فرانسه به خاک سوریه نشان می‌دهد که حمله شیمیایی تنها یک بهانه بود و  سازمان مللی را که خودشان ایجاد کردند را قبول ندارند.

سفیر پیشین ایران در دمشق با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با این حمله دچار شکست بزرگ سیاسی شدند و سازمان ملل و هیئت منع گسترش سلاح‌های شیمیایی‌ها را تضعیف کردند، ادامه داد: مقامات آمریکا نمی‌توانند مردم خود را نیز توجیه کنند که چرا حمله قبل از بررسی های  لازم صورت گرفته است .

وی با بیان اینکه ترامپ منافع ملت آمریکارا فدای پول عربستان کرد، گفت: ترامپ با این حمله نشان داد ارتش آمریکا یک ارتش مزدور است که با پولی که به آن داده شده است عمل می‌کند.

شیخ‌الاسلام تاکید کرد: آمریکا در ایجاد اجماع جهانی ضعیف شده است چراکه در گذشته هر دستوری که توسط واشنگتن صادر می‌شد بلافاصله به مرحله اجرا در می‌آمد.

سفیر پیشین ایران در دمشق تصریح  کرد: آمریکا با پشتیبانی فرانسه و انگلیس 7 سال پیش تصمیم گرفتند تا حکومت سوریه را تغییر دهند، اما امروز حکومت سوریه پایدار است ولی کسانی مانند اوباما، سارکوزی، کامرون، شاه‌عبدالله عربستان که می‌گفتند باید حکومت سوریه عوض شود کجا هستند!

انتهای پیام/

برچسب ها: سفیر دمشق ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد 1000
۰۸:۲۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
کشورهایی که پادشاهی است همه اش ترسو هستند انهم بخاطر تاج و تخت بهمین خاطر به امریکا پناه میبرند و فکر میکنند به دیوار امریکا تکیه بدهند بیشتر بر این تاج و تخت میمانند و امریکا هم بیشتر انها را میترساند و حسابی جیب این شاهزاده های ترسو و بی عیرت را خالی و سرمایه ملی کشورشان که متعلق به ملتشان است تاراج میکنند ولی اینجوری نمیماند بدانند ملتها بیدار میشوند و کاری خواهند کرد که این پادشاهان شبانه تاج و تخت خود را رها کرده تا بتوانند فقط جانشان را نجات بدهند و این اتفاق بدونه شک خواهد افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
خدا خود صبور بزرگ است و عادل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
خدا خود صبور بزرگ است و عادل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
تازه ترامپ رو شناختین
آخرین اخبار