گزارش ادعایی سرویس اطلاعاتی فرانسه در خصوص ذخایر سلاح‌های شیمیایی سوریه

سرویس اطلاعاتی فرانسه با انتشار گزارشی دروغین مدعی شد دمشق ذخایر شیمیایی خود را از سازمان منع سلاح‌های شیمیایی مخفی نگه داشته است.

گزارش ادعایی سویس اطلاعاتی فرانسه درخصوص ذخایر سلاح های شیمیایی سوریهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ ساعاتی پس از حمله موشکی آمریکا و متحدانش به سوریه، سرویس اطلاعاتی فرانسه با انتشار گزارشی مدعی شد دولت سوریه از سال 2013 برنامه مخفی سلاح های شیمیایی خود را حفظ کرده است.

وزارت دفاع فرانسه امروز شنبه (14 آوریل) همزمان با تجاوز نظامی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه، ضمن انتشار این گزارش ادعایی، سعی کرد حمله های شیمیایی هفته گذشته در دوما را به دولت دمشق نسبت دهد و این کشور را به استفاده از سلاح های شیمیایی متهم کند.

در بخشی از این گزارش ادعایی آمده است: دولت سوریه از سال 2013 برنامه مخفیانه ساخت و توسعه سلاح های شیمیایی را حفظ کرده است و پیش از حمله شیمیایی در دوما هرگونه ذخایر و سلاح های شیمیایی خود را از سازمان منع سلاح های شیمیایی مخفی نگه داشته بود.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، نیز روز پنجشنبه مدعی شد سوریه در حمله به دوما از گاز کلر استفاده کرده است. وی همچنین حمله به سوریه را منوط به تکمیل اطلاعات در این زمینه عنوان کرده بود. با این حال، الیزه امروز با انتشار بیانیه ای مدعی شد: «دولت دمشق با استفاده از سلاح شیمیایی ده ها غیرنظامی را در دوما کشته است که این نقض کامل قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است و دولت سوریه از خط قرمزی که فرانسه در سال 2017 تعیین کرده بود، عبور کرده است.»

تاکنون گزارش موثقی از کاربرد گاز کلر در حمله دوما منتشر نشده است. مراکز بهداشتی سوریه نیز وجود هرگونه آثار شیمیایی در زخمی های حمله به دوما را رد کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار