معاینه 209 بافت انسانی سانحه هوایی یاسوج در پزشکی قانونی استان

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون در دو مرحله تعداد 19 پیکر شرایط تحویل به خانواده‌ها را داشته‌اند که این شرایط مبتنی بر تکمیل حداکثری بافت‌های انسانی یک پیکر بوده است.

معاینه 209 بافت انسانی سانحه هوایی یاسوج در پزشکی قانونی یاسوجبه گزارش  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ کامروز امینی مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: از ابتدای سانحه هوایی تهران - یاسوج تاکنون تعداد 209 بافت انسانی در ابعاد مختلف به اداره‌کل پزشکی قانونی استان تحویل داده شده و مورد معانیه قرار گرفته است.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد افزود: کلیه بافت‌ها تحت معاینات دقیق کارشناسی و نمونه‌برداری جهت آزمایشات ژنتیک و احراز هویت و کدگذاری جهت جمع‌بندی نتایج آزمایشات قرار گرفته‌اند.
 
وی افزود: تاکنون در دو مرحله تعداد 19 پیکر شرایط تحویل به خانواده‌ها را داشته‌اند که این شرایط مبتنی بر تکمیل حداکثری بافت‌های انسانی یک پیکر بوده است.
 
امینی گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه جستجو در محل سانحه همچنان ادامه دارد شرایط تحویل سایر پیکرها نیز منوط به تکمیل حداکثری یک پیکر و یا اعلام خاتمه عملیات جستجو از سوی مسئولین ذیربط است.
 
وی عنوان کرد: لازم بذکر است مراحل مختلف آماده سازی، انتقال و تحویل پیکر جانباختگان به خانواده هایی که امکان حضور در شهر یاسوج را نداشتند، ضمن هماهنگی با امور متوفیان شهرداری یاسوج، مدیریت بحران استان و اداره پزشکی قانونی محل سکونت ایشان انجام گرفته است.
 
این مسؤول گفت: همچنین با توجه به احراز فوت کلیه مسافران، کادر پروازی و امنیت سانحه هوایی و بر اساس لیست اعلامی شرکت هواپیمایی آسمان ، در حال حاضر صدور گواهی فوت برای جانباختگان سانحه هوایی با انجام مکاتبات قضایی بازپرس پرونده و درخواست خانواده‌ها در اداره پزشکی قانونی شهرستان بویراحمد انجام می‌گیرد لیکن صدور جواز دفن نامبردگان منوط به وجود شرایط تکمیل و امکان تحویل پیکرها است.
 
انتهای پیام/ش

19پیکر شرایط تحویل را تاکنون داشته‌اند 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.