مرحله سوم فرمول یک 2018 چین؛

قهرمانی ریکاردو در روز ناکامی بزرگان فرمول یک/ اعجوبه هلندی نقره داغ شد

دانیل ریکاردو راننده استرالیایی تیم ردبول قهرمان مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک 2018 چین شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،مرحله سوم مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک قهرمانی 2018 جهان امروز در 55 دور در چین برگزار شد. با وجودی که دانیل ریکاردو راننده استرالیایی تیم ردبول با زمان 1 ساعت و 35 دقیقه و 36 ثانیه و 380 هزارم ثانیه به مقام نخست رسید اما این مسابقه در هنگام برگزاری رقابت با حوادث فراوانی روبرو بود.

پس از ریکاردو، والتری بوتاس راننده فنلاندی از تیم مرسدس و کیمی رایکونن راننده فنلاندی تیم فراری دوم و سوم شدند. لوییس همیلتون انگلیسی از تیم مرسدس در جایگاه چهارم و سباستین فتل صدرنشینی کلی مسابقات هم در جایگاه هشتم ایستاد.

در حالی که تا اواسط مسابقه پیشتازی فتل در مسابقه ادامه داشت ولی تصادف برندان هارتلی در اواخر مسابقه سبب شد تا سیفتی کار به پیست بیاید و همین موضوع موجب شد تا مسابقه در دورهای پایانی با حواشی فراوانی روبرو شود. در حالی که والتری بوتاس پیشتاز مسابقه بود اما در ادامه برخورد ورشتاپن و فتل باعث عقب افتادگی این راننده آلمانی از نفرات برتر شد و مسئولان اتحادیه جهانی در یک تصمیم شجاعانه ورشتاپن را به دلیل این تصادف با جریمه 10 ثانیه ای رو به رو کردند. نکته جالب تر اینکه ریکاردو هم برخلاف تصور همگان با وجودی که در رده ششم حضور داشت اما در انتهای مسابقه با سبقت از رانندگانی چون والتری بوتاس، کیمی رایکونن، سباستین فتل و لوئیس همیلتون بر سکوی نخست قرار گرفت.

در رده بندی کلی انفرادی سباستین فتل با 56 امتیاز در صدر قرار دارد ، لوییس همیلتون با 45 و والتری بوتاس با 40 امتیاز دوم و سوم هستند و دانیل ریکاردو با 37 امتیاز چهارم است.

در رده بندی تیمی نیز فراری با 86 ، مرسدس با 85 و ردبول با 55 امتیاز در رده های اول تا سوم جای دارند.

مرحله چهارم حدود 2 هفته دیگر یعنی 9 اردیبهشت در باکو برگزار می شود.

انتهای پیام/

نتایج مرحله سوم فرمول یک چین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار