حاج عبدالباقی گفت:محبتی در وجود امام حسین (ع) است، که گویا حضرت مظهر نام حبیب خدا است و محبت خداوند در وجود مبارک ایشان جلوه کرده باشد.

همزمان با فرارسیدن اعیاد شعبانیه و خجسته میلاد حضرت سیدالشهدا (ع)، مریم حاج عبدالباقی استاد دانشگاه و کارشناس امور دینی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص ولایت و شخصیت والای حضرت اباعبدالحسین (ع) گفت: امام حسین یک شخصیت ویژه‌ای از حیث محبت داشتند و نزد همه بسیار محبوب بودند. البته ما چنین چیزی را در قرآن کریم درباره حضرت موسی (ع) داشتیم که خداوند می فرمایند: «وَأَلْقَيْتُ عَلَيْكَ مَحَبَّةً مِنِّي وَلِتُصْنَعَ عَلَىٰ عَيْنِي»؛ من به لطف خود از تو بر دلها (ی دشمن و دوست) محبت افکندم (تا تو را دوست بدارند) و تا تربیت و پرورشت زیر نظر من انجام گیرد. به همین جهت وقتی فرعون و همسرش او را از نیل گرفتند، باعث شد تا در آن دورانی که پسران را می کشتند، او را زنده نگه دارند و تربیت کنند.حقیقت این است که چنین نور محبتی نیز در وجود مبارک امام حسین (ع) است. انگار که حضرت اباعبدالحسین (ع) مظهر نام حبیب خداباشد و محبت خداوند در وجود مبارک ایشان جلوه کرده باشد.
 
وی در ادامه بیان کرد: ما می بینیم که دایره محبت افراد در شخصیت امام حسین (ع) گسترده است، حتی کسانی هم که ایشان را در سطح پایین می شناسند و نسبت به دین و محبت ائمه اطهار(ع) احساس معمولی دارند، وقتی به نام امام حسین(ع) می رسند، محبتشان شدید و فروزان می شود.
 
این استاد دانشگاه با اشاره به رفتار پیامبر اکرم(ص) با حسنین (ع)، افزود: در مستندات تاریخی روایت داریم که رسول اکرم (ص)، می فرمایند: «حسن (ع) عزت و بزرگی، هیبت و آقایی من را به ارث برده است و حسین (ع) جود و مهربانی، شجاعت من را از آن خود کرده است.» باید درنظر داشته باشیم که امام حسین (ع) در زمان امامت امام حسن مجتبی (ع) می زیستند و مطیع امام زمان خود بودند. این نکته را نباید فراموش کرد که هر دو بزرگواران معصوم هستند و اگر امام حسن (ع) نیز در حادثه عاشورا بودند، همان رفتاری را می کردند که بر عهده حضرت سیدالشهدا (ع) بود.

وی با اشاره به جایگاه ویژه امام حسین (ع) نزد خداوند و بندگان، اظهار کرد: به طور کلی همه کسانی که یک فداکاری و از خودگذشتگی داشته باشند، خداوند هم برای آنها جایگاه خاصی را درنظر می گیرد، امام حسین (ع) با توجه به مشقت و رنج هایی که در حادثه عاشورا پشت سر گذاشت دارای مقام ویژه ای است.درواقع همه ائمه اطهار (ع) کشتی نجات و چراغ هدایت هستند، اما حضرت سیدالشهدا (ع)کشتی سریع تر و چراغی نورانی تر دارند، و معروف است که در تربیت امام حسین (ع) شفاء قائل شده و دعا زیر قبه حرم مطهرشان مستجاب است.

حاج عبدالباقی خاطرنشان کرد: اسلام محمدی است، اما حسینی البقا است؛ و بقای اسلام به فداکاری خون و اسارت اهل بیت (ع) امام است.انشالله که ما قدرت درک این مقام و جایگاه ویژه راداشته باشیم.
 
انتهای پیام/
 

ویژگی های امام حسین (ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار