همگرایی ناکارآمد ائتلاف آمریکایی علیه مقاومت؛

مثلث شرارت و موشک‌های هوشمندی که زیاد هم هوشمند نبودند

ارتش سوریه با سامانه‌های دفاعی ۳۰ سال قبل، موشک‌های هوشمند و زیبای ترامپ را از بین برد و این یعنی انهدام موشک‌های ترامپ با تکنولوژی قدیمی.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چند روزی بود که با دستور ترامپ، ناوها و تجهیزات نظامی ارتش آمریکا به بهانه حمله شیمیایی ارتش سوریه در دوما از توابع غوطه شرقی دمشق، در آب های مدیترانه و در نزدیکی سوریه پهلو گرفته بودند. آمریکایی ها مدعی بودند که ارتش سوریه با همکاری روسیه و ایران به منطقه دوما که آخرین پایگاه تروریست های مورد حمایت محور غربی - عربی بود حمله شیمیایی کرده است. از زمانی که آمریکایی ها در آب های مدیترانه مستقر شدند هر روز شاهد صحبت هایی از سردمداران کاخ سفید مبنی بر حمله نظامی علیه ارتش سوریه و بشار اسد رئیس جمهور قانونی آنها بودیم.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بارها از حمله نظامی چند ملیتی علیه سوریه صحبت کرده بود. هر کدام از سران آمریکا نیز از بررسی حمله نظامی به سوریه به دلیل ادعای حمله شیمیایی به دوما که هنوز توسط سازمان ملل نیز به تایید نرسیده است، گفت و گوهایی را انجام داده بودند. البته سازمان ملل در طول تاریخ همواره در چنین مواقعی تعلل داشته، از تایید صدور آتش بس توسط غربی ها در سوریه تا همین ادعای حمله شیمیایی دوما؛ اینگونه عملکرد سازمان ملل بیانگر آن است که تصمیمات و اقدامات این سازمان تنها در جهت سیاست های آمریکا و همپیمانانشان اتخاذ شده و عملی می‌‌شود.

گزارش حمله به سوریه

بامداد شنبه ۲۵ فروردین‌ماه ۹۷ سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلستان به بهانه استفاده ارتش سوریه از سلاح‌های شیمیایی در آزادسازی «دوما»، و بدون  درنظر گرفتن نظر سازمان ملل مبنی بر تایید حمله شیمیایی در دوما مناطقی از دمشق را با موشک‌های زیبا و هوشمند خود مورد اصابت قرار دادند؛ موضوعی که برای آمریکایی ها نتیجه برعکس داشت و نه‌تنها باعث جدایی مردم از دولت سوریه نشد، بلکه آن‌ها را در برابر متجاوزان متحدتر از همیشه کرد.

در این حمله، ائتلاف آمریکا، فرانسه و انگلیس 101 موشک را به لشکر 105 گارد جمهوری، پایگاه هوایی المزه، فرودگاه نظامی الضمیر، کارگاه تحقیقات تسلیحات در برزه، مرکز تحقیقات جمرایا رحیبه در قلمون شرقی دمشق، پایگاه نظامی الکسوه در ریف دمشق و فرودگاه نظامی خلخاله در استان سویده نشانه رفتند که 71  موشک آنها توسط پدافند هوایی ارتش سوریه منهدم شد.

گزارش حمله به سوریه

ارتش سوریه پس از حمله نظامی ارتش آمریکا، انگلیس و فرانسه به این کشور اعلام کرد نباید در مورد این حمله بزرگ‎نمایی صورت بگیرد، چرا که پدافند هوایی این کشور موشک های پرتاب شده توسط ائتلاف آمریکا، انگلیس و فرانسه را هدف قرار داده و آنها را نابود کرده است. بررسی ها نشان داد که ارتش سوریه با پدافند هوایی خود در مقابل موشک‌های آمریکا و دارودسته‌اش ایستادگی کرده و روس‌ها نیز در این دفاع هیچ نقشی نداشته اند.

ارتش سوریه با سامانه‌های دفاعی اس ۱۲۵، اس ۲۰۰، «بوک» و «کوادرات» که ۳۰ سال قبل در اتحاد جماهیر شوروی سابق ساخته شده بودند، موشک‌های هوشمند و زیبای ترامپ را از بین برده و این یعنی انهدام موشک های زیبا با تکنولوژی 30 سال قبل.

شواهد حاکی از آن است که  حمله نظامی ائتلاف آمریکا، فرانسه و انگلیس تنها غربی نبوده است، بلکه برخی از کشورهای عربی منطقه نیز در این حملات دست داشته اند، چراکه برخی از هواپیما های نظامی مثلث شرارت از پایگاه های نظامی کشورهای عربی منطقه پرواز کرده اند و سوریه را هدف گرفته اند. پس می توان این حمله نظامی را، حمله ائتلاف غربی - عربی علیه کشور سوریه دانست.

گزارش حمله به سوریه

کاملا واضح است که حمله نظامی به اصطلاح چند ملیتی آمریکا برای تجدید قوای تروریست ها در سوریه صورت گرفته است، چرا که هدف‌گیری های آنها بیانگر این موضوع است. نتیجه این حملات نشان می دهد که این اقدام تاثیر مثبتی برای تروریست ها نداشته است و از طرفی ارتش سوریه خبر داد که دوما از وجود تروریست ها پاکسازی شده است. علاوه بر این تروریست ها نیز از حمله نظامی چند ملیتی آمریکا به دلیل موثر نبودن آن اعلام نارضایتی کرده اند.

کشورهای آمریکا، فرانسه و انگلیس علت حمله خود به سوریه را ادعای حمله شیمیایی به دوما توسط ارتش سوریه و هدف خود از این اقدام را نابودی تسلیحات شیمیایی با حمله به پایگاه های نظامی و موسسات تحقیقاتی ارتش سوریه می دانستند. اما شبهاتی در خصوص این اقدامات غربی ها در منطقه وجود دارد. اول اینکه ویدئویی از ساکنان دوما منتشر شد که گروهک تروریستی جیش السلام آنها را وادار به بازی کردن نقش  شیمیایی ها کرده اند!!!

گزارش حمله به سوریه

شبهه دیگر در خصوص حمله نظامی چند ملیتی آمریکا به اطراف دمشق است. آنها مدعی شده اند که ارتش سوریه تسلیحات شیمیایی خود را در پایگاه ها و موسسات تحقیقاتی مورد هدف انبار کرده است. اگر مبنا را این مورد قرار دهیم، گزارشات از مناطق مورد حمله قرار گرفته شده منطقه ای پاک از گازهای شیمیایی را نشان می دهد، در صورتی که ائتلاف آمریکا، انگلیس و فرانسه ادعا دارند مناطق مورد حمله قرار گرفته شده، انبار تسلیحات ارتش سوریه به شمار می رفت.

پس از حمله نظامی چند ملیتی آمریکا، واکنش های بین المللی در خصوص این حملات وجود داشت که برخی از آنها  این اقدام را همانند گذشته تایید و حمایت می کرد، اما برخی دیگر این حملات نظامی را محکوم کرده است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که کشورش در حملات مثلث شرارت به سوریه حضور نداشت و در هفته گذشته ایفای نقش کشورش در هرگونه اقدام نظامی را رد کرده بود، حملات هوایی انگلیس، آمریکا و فرانسه به سوریه را اقدامی «ضروری و مناسب» عنوان کرد تا هشداری برای رژیم اسد باشد که از «تسلیحات شیمیایی» استفاده نکند. وزیر دفاع آلمان نیز ضمن تائید بر لزوم این حمله، خواستار تلاشی تازه تحت رهبری ایالات متحده برای بازگرداندن صلح و پایان جنگ سوریه شد!

گزارش حمله به سوریه

وزیر مسکن اسرائیل در پیامی توئیتری، حمله نظامی آمریکا و متحدانش را حاوی «پیامی مهم» برای ایران، سوریه و حزب‌الله لبنان دانست و نوشت: استفاده از سلاح شیمیایی عبور از خط قرمزی است که نمی‌توان تحمل کرد. یک مقام دیگر اسرائیل نیز که خواسته بود نامش فاش نشود روز شنبه به خبرگزاری رویترز گفت: سوریه همچنان درگیر اقدامات یک قاتل و عملکرد اوست. ایران نیز با حمایت از او، خاک خود را به خطر می‌اندازد.

وزارت امور خارجه ترکیه حمله نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه به دولت بشار اسد را «واکنشی مناسب» خواند. یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه ترکیه نیز روز شنبه اعلام کرد: «ما شاهد واکنش مناسب ایالات متحده، انگلیس و فرانسه با حمله نظامی علیه دولت سوریه هستیم.»

وزارت خارجه چین در واکنش به حمله مثلث شرارت به چند پایگاه نظامی و مرکز تحقیقاتی در سوریه اعلام کرد که هرگونه اقدام نظامی که با دور زدن شورای امنیت سازمان ملل انجام شود، قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

وزارت خارجه چین می‌گوید که تنها راه حل بحران سوریه توافق سیاسی است و می‌افزاید که درباره ظن حمله شیمیایی دولت بشار اسد باید تحقیقات عادلانه انجام شود.

گزارش حمله به سوریه

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پی حمله نظامی ایالات متحده، فرانسه و انگلیس به چند پایگاه نظامی و مرکز تحقیقاتی در سوریه اعلام کرد که کشورش خواستار برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

پوتین با محکوم کردن این حمله، آن را تجاوز به حکومت مشروع و مستقل سوریه و نقض منشور سازمان ملل متحد خواند.

با توجه به حمله نظامی چند ملیتی آمریکا به سوریه باید ببینیم اختلافات بر سر ادامه جنگ با سوریه در کاخ سفید به کجا می رسد. پس از اعلام دونالد ترامپ برای آغاز حمله نظامی به سوریه، وزیر دفاع این کشور اعلام کرده بود که این حمله به صورت محدود صورت می گیرد. اختلاف نظر بر سر چگونگی این حمله در کاخ سفید نمونه دیگری از بر حق نبودن آن است.

گزارش حمله به سوریه

مدتی قبل وزیر دفاع آمریکا از تبعات غیر قابل پیش بینی جنگ طولانی مدت در سوریه صحبت کرده بود، در صورتی که دونالد ترامپ و مشاور ملی او به جنگ طولانی مدت در سوریه تاکید دارند. با وجود این که وزیر دفاع آمریکا جنگ در سوریه را پایان یافته خوانده است، اما سی ان ان به نقل از مسئولان غربی گفته است که این حمله به سوریه بخش اول حمله های نظامی آمریکا در سوریه است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از استفاده خود از عبارت «ماموریت انجام شد» در پی حمله آمریکا به سوریه دفاع کرد و گفت باید از این کلمات بیشتر استفاده شود، اما استفاده وی از این عبارت تنها ساعاتی پس از حمله هوایی به مواضعی در سوریه، موجب تمسخر گسترده وی شد. جرج بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا، تنها چند هفته پس از حمله این کشور به عراق در سال 2003 در یک سخنرانی از پیروزی‌های ارتش آمریکا در عراق گفت. در این سخنرانی در بالای سر جرج بوش، پلاکاردی قرار گرفته بود که عبارت «ماموریت انجام شد» بر آن به چشم می‌خورد. ماموریتی که بعدها ثابت شد که نه تنها کامل انجام نشده، بلکه هزینه بسیار سنگینی را به آمریکا تحمیل کرده بدون به دست آوردن هیچ دستاوردی.

گزارش حمله به سوریه

اما شاید ناراحت ترین فرد این روزهای جهان محمد بن سلمان ولیعهد سعودی باشد که پول به راه انداختن یک جنگ جهانی علیه سوریه را پرداخت کرد، اما نتیجه پرداخت این هزینه بیشتر از شلیک چند موشک نشد. شاید زمان آن رسیده باشد که عربستان بداند و بفهمد که دوست و دشمن کیست و در کجا ایستاده است تا شاید بتواند جلوی دوشیده شدن بیشتر توسط آمریکا را بگیرد.

قطعا آمریکا و متحدانش نتوانستند از حربه ساختن تروریست و جنگ نیابتی برای از کار انداختن دولت قانونی سوریه به اهداف خود برسند. جنگ مستقیم علیه سوریه حربه دیگری بود که تروریست ها را در این کشور برای منفعت خود دوباره احیا کنند، اما آن چیز که اتفاق افتاد بیانگر به بن بست رسیدن آمریکایی ها در سوریه است. علاوه بر این، اختلاف نظرها در کاخ سفید به بالاترین حد خود رسیده، ولی ظاهرا ترامپ و موافقان او نمی خواهند این واقعیت تلخ را پذیرا باشند که جایی در سوریه و منطقه غرب آسیا ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
مرگ بر شیطان پرستان و مثلث شرارت غربی=امریکا انگلیس و فرانسه و هوادارانشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
بنابه فرمایش حضرت امام ره آمریکا و متحدانش هیچ کاری را نمی توانند بکنند . و تنها جسد خودشان را در خاک سوریه به شانه هاشان خواهند گذاشت و ...
Iran (Islamic Republic of)
ش م ا
۱۳:۴۱ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
مثلث برمودا که مثل گذشته خودشان را خواهد بلعید.و آه مظلومان نفسشان را خواهد برید ان شاالله
Iran (Islamic Republic of)
ش م ا
۱۳:۴۱ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
مثلث برمودا که مثل گذشته خودشان را خواهد بلعید.و آه مظلومان نفسشان را خواهد برید ان شاالله
Czechia
حجت
۱۳:۱۱ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
ترامپو بقیه دارو دستشو ولش.
مرکلم نظر داده.
یکی نی بگه همین شما ها مگه به عراق سلاح شیمیایی ندادین و مریضای مارو تو بیمارستان هاتون بستری کردین که صدام بتونه سلاح های بهتری بسازه
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۲:۳۱ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
باید بپذیریم که آمریکا و متحدانش فقط عامل اجرای دستورات و نقشه ها هستند.مدتی است که هر اتفاقی در منطقه می افتد با برنامه ریزی و نقشه های صهیونیست ها و پرداخت تمام هزینه ها توسط سعودی ها انجام میشود.آمریکا و متحدانش اگر احساس کنند کاری که قرار است انجام دهند برایشان منفعت سیاسی یا مالی دارد،نقشه ها را اجرا میکنند.تمام فتنه هایی که در منطقه ما توسط عوامل مختلف مانند تروریست ها و یا آمریکا و متحدانش اجرا میشود فقط باعث خوشحالی صهیونیست ها میشود.اولین بازنده این منازعات بی شک کسانی هستند که هزینه های هنگفت آن را تامین میکنند و تنها کسانی که این هزینه سنگین را میپردازند سعودی ها هستند که به خواست و یاری خدا تاکنون هرگز به مقصوشان نرسیده اند.والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
سلام ببینید التروریست غاضب مکه و مدینه وحجار از دریای سرخ به سوریه حمله کردهاست به همراه قطر واسمان اردن هم دراین حمله دخیل بودهاست وباید سوریه درجواب این اقدام التروریست حمله موشکی به دریای سرخ التروریست انجام دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
مرگ بر انگلیس مرگ بر فرانسه مرگ بر آمریکا این مثلث شرارت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
مثلا در سوره مریم که حروف مقطعه داریم ، کهیعص ، از زبان زکریا است ، داستان اینکه داشته از خدا گله می کرده که خدا با او حرف می زند بعد وقتی زکریا می خواسته داستان را برای دیگران تعریف کنه می گوید : داشتم حرف می زدم کهیعص -> داشتم حرف می زدم که یهو یه صدایی آمد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
خدا این جنایتکاران را هر چه زودتر نابود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
خدا این ترامپ نادان را عقل بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
به گفته امام راحل واقعا آمریکا هیچ کاری نمیتونه بکنه فرانسه و انگلیسم برای اینکه بتونن به مستعمره‌هاشون اضافه کنن وارد این طرقه بازی شدن،ترامپ هم که از روز چیز مفت زیاد خورده.ممد بن سلمان آل سقوط هم که هی پول میده و نتیجه‌ای نمیگیره، لعنت خدا بر آمریکا،فرانسه،انگلیس،آل‌سقوط زنده باد خط مقاومت و رهبر گرامی امام خامنه‌ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
مممممممممررررررررررررررگگگگگگگگگگگگگ ببببببرررررررررررر تتتتتتتتتتررررررررررررررررررررراااااااااااااااامممممممپپپپپپپپپپپپپ
آخرین اخبار