حمایت از کالای ایرانی در ساخت عروسک های ایرانی

در میان بازی های کودکان نمونه های به چشم می خورد که اگر از ان ها حمایت کنیم می توانیم بگوییم که شعار سال را محقق کرده ایم.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های   باشگاه خبرنگاران جوان  ازکرمانشاه ؛ حمایت از کالای ایرانی با توجه به شعار مقام معظم رهبری باعث شد تا در حوزه عروسک های ایرانی با مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفتگویی داشته باشیم.

حمایت از تولیدات داخلی را می توان در کارهای روز مره خود سرلوحه قرار دهیم در میان بازی های کودکان  هم  نمونه های به چشم می خورد که اگر از آن ها حمایت کنیم  می توانیم بگوییم که شعار سال را محقق کرده ایم  با خرید از اسباب بازی های تولیدکنندگان  کشورمان می توانیم از  کالاهای داخلی  حمایت کنیم و این فرهنگ را نیز به کودکانمان  آموزش دهیم .

حمایت از کالای ایرانی در ساخت عروسک های ایرانی

فتاحی  مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های   باشگاه خبرنگاران جوان  ازکرمانشاه  گفت: در ساخت عروسک بسیاری از عوامل مانند میزان تحرک عروسک رنگ هایی که در ساخت عروسک استفاده می شود قابل انعطاف بودن عروسک و عوامل ظاهری که متخصصین فن از آن آگاهی دارند مورد توجه است.

وی گفت:تولید عروسک دارا و سارا قدم مهمی در حمایت از تولیدات داخلی در حیطه عروسک سازی بود هرچند با مشکلاتی از جمله سنگینی انعطاف همراه بود اما در نسل جدید عواملی لحاظ شده که باعث جلب توجه کودکان می شود.

فتاحی گفت:کانون پرورش در کل کشور و کرمانشاه از طریق ساخت عروسک بومی محلی بچه هارا آشنا می کند از جمله عروسک غول پیکرکاکه که در مناطق زلزله زده با بچه ها ارتباط خوبی گرفت.

وی گفت:امسال در برنامه کانون پرورش قطعا ساخت عروسک های غول پیکر دارا و سارا را خواهیم ساخت چرا که می تواند خیلی بهتر با بچه ها ارتباط گیری کند.

در ادامه وحید خسروی عروسک گردان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: عروسک های غیر ایرانی بخاطر تبلیغات و شرایط معرفی عروسک کاراکترهای موجود خیلی شیرین تر و جذاب تر هستند و قهرمانانه معرفی می شوند.

حمایت از کالای ایرانی در ساخت عروسک های ایرانی

وی گفت:عروسک ها متناسب با فرهنگ هر جامعه است و عروسک ایرانی متناسب با فرهنگ ایرانی و فرهنگ کودک ایرانی ساخته می شود.

وی افزود:بچه ها طبیعتا با عروسکی ارتباط می گیرند که همزاد پنداری کنند.

خسروی گفت:با توجه به شرایط محیطی که در آن قرار داریم مورد هجوم فیلم ها و رسانه ای هستیم که جذابیت را برای کودک دوبرابر می کند.

وی گفت:در ساخت عروسک تکنیک های خاصی وجود دارد بعضی اسفنجی هستند و بعضی براساس متریال ها و تکنیک های دیگر ساخته می شوند.

خسروی گفت:ما در کرمانشاه بازار تئاتر کودک و اجرای نمایش عروسکی داشته ایم و خوشبختانه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این کار از صفر تا صد به شکل حرفه ای انجام می شود.

در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر ساخت عروسک های ایرانی می توان برگزاری کارگاه های سفال سازی که به نوبه خود نوعی هنر و حمایت از هنر ایرانی نیز است اشاره کرد.

 

انتهای پیام/د

 

حمایت از کالاهای ایرانی کمک به اشتغال جوانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار