سمپاشی بیش از 250هکتار از اراضی استان کرمانشاه

تاكنون در بیش از 250 هكتار از اراضی مناطق اورامانات با ملخ شكم بادمجانی مبارزه شده است.

 سمپاشی بیش از 250هکتار از اراضی استان کرمانشاهشریفی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های   باشگاه خبرنگاران جوان  ازکرمانشاه ؛ گفت: تاکنون در بیش از 250 هکتار از اراضی شهرستانهای پاوه، جوانرود و ثلاث باباجانی بر علیه ملخ شکم بادمجانی سمپاشی انجام شده و این روند ادامه دارد.

 شریفی افزود: ملخ شکم بادمجانی یکی از آفات بومی مناطق اورامانات است که هر ساله در فصل بهار به حالت طغیانی درآمده و می تواند به باغات و مزارع شهرستانهای اورامانات خسارت وارد کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی هر ساله سموم مورد نیاز را به صورت رایگان برای مقابله با ملخ شکم بادمجانی تهیه می کند؛ بیان کرد: در سال جدید نیز از 15 فروردین مبارزه با آفت ملخ در شهرستان پاوه آغاز شده است.

شریفی با بیان اینکه مبارزه با ملخ به صورت محلول پاشی و استفاده از طعمه انجام می گیرد تصریح کرد: پیش بینی می شود سطح مبارزه با این آفت در شهرستانهای ذکر شده به حدود 2هزار هکتار برسد.

گفتنی است تمهیدات لازم به منظور مبارزه با آفت ملخ از قبیل سموم مناسب توسط سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اندیشیده شده است.

انتهای پیام/ز

 

 

سمپاشی مزارع استان کرمانشاه علیه ملخ شکم بادمجانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.