همتی مطرح کرد؛

رشد 21درصدی صنعت بیمه در سال96/ گردش مالی ٥٠٠هزار میلیارد تومانی صنعت بیمه

رئیس بیمه مرکزی، گفت: براساس آخرین اطلاعات، صنعت بیمه در سال 96، 21درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

رشد 21درصدی صنعت بیمه در سال 96به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالناصر همتی در یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه که امروز (دوشنبه، 27 فرودین ماه) در سالن خلیج فارس نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد، اظهار کرد: روند رشد صنعت بیمه حفظ شده بطوریکه براساس آخرین اطلاعات، صنعت بیمه در سال 96، 21درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی ادامه داد: در سال 96 رشد بیمه عمر خوب بوده و از رشد 30درصدی برخوردار بوده است، این درحالی است که جذاب بودن سایر بیمه‌ها در این رشد موثر بوده است.

همتی در ادامه تصریح کرد: در ایران به دلیل پایین بودن بیمه عمر باعث شده که جذابیت اوراق بیمه متصل به بازار سرمایه کم باشد که امیدوارم با تاسیس شرکتهای واسط، کار را در این زمینه پیش ببریم.

این مقام مسئول در ادامه تداوم رشد بیمه‌های زندگی را بسیار مهم دانست و یادآورشد: منابع بیمه‌های زندگی به عنوان ابزار مهم مالی میان مدت و بلند مدت در بازار مالی مطرح است، بطوریکه در سال گذشته نیز رشد۳۰ درصدی حق بیمه‌های زندگی را داشتیم که با توجه به تورم یک رقمی سال 96 رشد مطلوب تلقی می‌شود.

وی یادآورشد: استارتاپ‌های زیادی در صنعت بیمه فعال شده، اما لازم است فعالان صنعت بیمه از این امر استقبال کنند، این در حالی است که اگر استارتاپ‌ها بر اساس ضوابط بیمه مرکزی حرکت کنند باعث رونق و رقابتی شدن کار می‌شوند.

همتی با اشاره به شعار حمایت از کالای ایرانی، تصریح کرد: کاهش نرخ انتشار و اوراق بهادار می‌تواند به حمایت از کالای ایرانی کمک کند.

رئیس بیمه مرکزی، از گردش مالی بالغ بر ٥٠٠هزار میلیارد تومانی صنعت بیمه خبر داد و افزود: امیدواریم فعالان صنعت بیمه بتوانند این جایگاه را ارتقا دهند، چرا که در صنعت بیمه انحصار وجود ندارد و می‌توانیم به سمت فضای رقابتی حرکت کنیم.

همتی، گفت: امیدواریم با روند بورس و بیمه هماهنگی و تناسب بیشتری بین آنها ایجاد شود که البته باید به رکن بعدی آن به عنوان هماهنگی این سه رکن نیز توجه کرد.

رئیس بیمه مرکزی با بیان اینکه بیمه عامل ارتقای رشد و آرامش در کشور است و مدیریت ریسک ملی را به عهده دارد، افزود: سطح کارآمدی نظام تأمین مالی به بانک، بورس و بیمه برمی‌گردد و بدیهی است که این چنین نظامی منجر به رشد اقتصادی می‌شود.

وی در ادامه یادآورشد: سرمایه‌گذاری بیمه‌ها در بازار ثانویه، کمک زیادی به تعمیق بازاربورس نمی‌کند، چرا که صنعت بیمه با منابع بلندمدت ناشی از رشد بیمه‌های زندگی، می‌تواند در بازار اولیه نقش مهمی داشته باشد.

رئیس بیمه مرکزی، ادامه داد: مقاومت در برابر پیشرفت فنی و نوآوری فقط موجب کُند شدن رقابت و متضرر شدن بیمه‌گذاران خواهد شد؛ البته توسعه اینشورتک باید با رعایت مقررات و ضابطه‌مند باشد.

همتی یادآورشد: سال گذشته تعداد بیمه نامه‌های صادره ۷۱ میلیون و تعداد خسارت های پرداختی ۴۸ میلیون فقره بوده است.

انتهای پیام/

صدور 71 میلیون فقره بیمه‌نامه در سال 96

 

برچسب ها: بیمه ، بیمه مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
خیلی عالی بود ممنون از مطالب خوبتون
آخرین اخبار