کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: حمله نظامی آمریکا و متحدانش به سوریه، یک بازی سیاسی زشت بود که در پشت پرده آن معامله‌ای اقتصادی وجود دارد.

//نعیمی/یونسیمصیب نعیمی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حمله نظامی آمریکا به سوریه اظهار کرد: آمریکا با این اقدام به دنبال این است تا خواسته بن سلمان را اجابت کند و در یک جنگ جدی درگیر نشود.

نعیمی با بیان اینکه نوع جنگ و حمله‌ای که آمریکا به سوریه داشت، تبلیغات بود، ادامه داد: ادعای حمله به سوریه واهی و بیهوده است زیرا به رغم اینکه بحث استفاده از سلاح شیمیایی توسط سوریه تکذیب شد، آنها منتظر بررسی و اعلام نتیجه کمیته حقیقت‌یاب نماندند.

کارشناس مسائل خاورمیانه خاطرنشان کرد: زمانی که موشک‌های اولیه به سوی سوریه شلیک شد، آمریکا اعلام کرد جنگ پایان یافته است و اقدامی صورت نمی‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه انگلیس و فرانسه اعلام کردند قصد نداریم رژیم و نظام سوریه را تغییر دهیم، افزود: معتقدم نوع کار، بازی سیاسی زشت بود که به نظر می‌رسد پشت پرده آن معامله‌ای اقتصادی وجود دارد، خصوصا آنکه دو هفته پیش ترامپ اعلام کرد قرار است از سوریه خارج شویم و اگر هزینه آن را سعودی‌ها پرداخت کنند، آماده‌ایم با دریافت این هزینه در سوریه بمانیم.

نعیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال حمله مجدد آمریکا به سوریه وجود دارد یا خیر، تأکید کرد: چنین مسئله‌ای بعید به نظر می‌رسد، اما ممکن است ترامپ بخواهد درآمد بیشتری داشته باشد، زیرا این بحث در معامله با سعودی‌ها خلاصه می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
عجب
آخرین اخبار