قاضی‌پور طی سوال خود از وزیر بهداشت:

حذف تولید داخل خط قرمز ماست/ وزیر واردکننده اجناس آمریکایی به کالای ایرانی بی‌اهمیت است

نماینده ارومیه گفت: وزیری که لنز آرکان آمریکایی وارد کرده و پورشه سوار می‌شود، کالای ایرانی در چشمش بی‌اهمیت است.

حذف تولید داخل خط قرمز ماست/ وزیر واردکننده اجناس آمریکایی به کالای ایرانی بی‌اهمیت استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در صحن علنی امروز (سه‌شنبه 28 فروردین) سوال خود را از وزیر بهداشت و درمان در رابطه با اینکه چرا با وجود تولید صافی دیالیز در کشور مجوز واردات صادر می‌شود، تشریح کرد.

وی با بیان اینکه تمامی اظهارات و توضیحات وزیر بهداشت و درمان کذب است، گفت: مدارک مستند صحبت‌های بنده نزد نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان موجود است و اکنون با واردات تجهیزات پزشکی دیالیز به کشور خیانت می‌شود.

نماینده مردم ارومیه ادامه داد: برخی مسئولان مانند وزیر بهداشت و درمان تولید داخل را نابود می‌کنند، حذف تولید داخل در وضعیت کنونی خط قرمز ماست.

قاضی‌پور تأکید کرد: در حالیکه یک کارگر کالایی با کیفیت تولید و صادر می‌کند جای شرم دارد که به جای حمایت از آنها از کشورهای دیگر واردات انجام می‌دهند، کجای این اقدامات حمایت از اقتصاد مقاومتی است؟

وی با بیان اینکه افتخار کشور در خودکفایی است، گفت: آقای وزیر! شما از شرکت‌های تجهیزات پزشکی حمایت کرده و آنها را به عنوان شرکت‌های عالی معرفی می‌کنید، اما در همان حال تجهیزات پزشکی را از چین وارد می‌کنید.

نماینده مردم ارومیه گفت: وزیر وارداتی نباید به فکر تولید هم باشد، شما واردکننده لنز چشم آرکان آمریکایی هستید که وابسته به صهیونیست‌هاست، لذا نباید دغدغه کارگر ایرانی را هم داشته باشید.

قاضی‌پور خطاب به وزیر بهداشت گفت: وزیری که ماشین پورشه سوار می‌شود و اجناس آمریکایی وارد می‌کند کالای ایرانی در چشمش باید بی‌اهمیت باشد.

وی تصریح کرد: سال پیش درخواست واردات لوله‌های تصفیه دیالیز را داشتید که کمیسیون بهداشت مجلس اجازه نداد، آن زمانی که صافی دیالیز در کشور تولید نداشتیم، کشورهای خارجی به چند برابر قیمت به نامردی به ما می‌فروختند، اما بعد از تولید در داخل قیمت‌شان را کم کردند.

نماینده مردم ارومیه گفت: اکنون در حالیکه یک وزیر به واردات علاقه دارد آنها عقده خود را خالی می‌کنند.

قاضی‌پور در بخش دوم اظهارات خود در پاسخ به اظهارات قاضی‌زاده هاشمی گفت: بنده نه توده‌ای و نه منافق هستم و مرگ بر منافق زمان.

وی تأکید کرد: آقای وزیر می‌گوید قیمت جنس داخلی را دو برابر می‌دهد، در حالیکه وزارت بهداشت قیمت کالاهای پزشکی را تعیین می‌کند پس اگر چندبرابر است هم خودشان تعیین می‌کنند.

نماینده مردم ارومیه اظهار کرد: وزیر بهداشت در کمیسیون اظهار کرد که تولیدکنندگان دزد هستند، اما بنده به عنوان عضو فراکسیون کارگری می‌گویم اگر کسی به تولیدگران و کارگران بگوید دزد بنده به وی می‌گویم شاه‌دزد.

قاضی‌پور تصریح کرد: اگر وزارت بهداشت قصد حمایت از تولید داخل را داشت این همه قوانین را نادیده نمی‌گرفت، شما گوش فلک را کَر کردید که فیلتر داخلی چند برابر قیمت خارجی است، اما آیا تاکنون از تولیدکنندگان پرسیده‌اید چرا؟

وی بیان کرد: در تمام دنیا از تولیدکنندگان خود حمایت می‌کنند، اما در کشور ما تمام یارانه به واردکنندگان داده می‌شود و تنها ادعای حمایت از تولید داخل را داریم و ما فراکسیون کارگری به این راحتی از این موضوع نمی‌گذریم.

نماینده مردم ارومیه خطاب به قاضی‌زاده هاشمی گفت: بنده را با شکایت از قوه قضائیه نترسانید پیش از شما هم معاون سیاسی و رئیس جمهور سابق از من شکایت کردند و یک مرد به دادگاه می‌رود واز خودش دفاع می‌کند.

قاضی‌پور بیان کرد: بنده حاضرم برای حمایت از تولید ملی اعدام شوم، اما نظام باید پایدار بماند و تنها حرف من این است که نگذارید دلالان این میان باشند و حاضرم اینجا شلاق بخورم.

در این میان با پایان اظهارات قاضی‌پور، رئیس جلسه از وی نظرش را درباره پاسخ وزیر بهداشت پرسید که این نماینده مردم ارومیه تأکید کرد: بنده عقب‌نشینی نمی‌کنم و تهدیدپذیر هم نیستم بنابراین باید رأی‌گیری شود.

در نهایت نمایندگان با 70 رأی موافق، رأی مخالف، رأی ممتنع 115 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 206 رأی مأخوذه سوال از وزیر بهداشت را وارد ندانستند.

انتهای پیام/

قاضی پور: حاضرم برای حمایت از تولید ملی اعدام شوم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار