لزوم توجه به مشکل آلودگی هوای قم و ریزگردهای دریاچه نمک

مدیرکل محیط‌زیست استان قم گفت: چنانچه اگر نسبت به مشکل آلودگی هوا و ریزگردهای دریاچه نمک اقدامات و همکاری‌های لازم صورت نگیرد، روند افزایش آلودگی استان ادامه خواهد داشت.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛تورج همتی؛مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم با اشاره به وظایف اداره کل محیط‌زیست اظهار داشت: سازمان محیط‌زیست یک سازمان حاکمیتی و نظارتی بوده که وظیفه نظارت بر فعالیت‌های صنعتی، معدنی، خدماتی و بخش‌های مختلف توسعه‌ای را عهده‌دار است.

وی با بیان اینکه روند رسیدگی و نظارت بر بخش‌های صنعتی به ترتیبی بوده که طی یک فرآیند مشخص، نمونه‌های بخش‌های صنعتی در آزمایشگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفته و با استانداردهای موجود مقایسه می‌شود، بیان کرد: در آزمایش‌ها درصورتی‌که از سطح استانداردهای تعریف‌شده پایین‌تر باشند، طی فرصت پیش‌بینی‌شده برای آن‌ها اگر برنامه‌های مشخص برای رفع مشکلات آلایندگی خود ارائه دهند به مراجع قضای معرفی نمی‌شوند، اما اگر واحدهای صنعتی نسبت به هشدارهای سازمان محیط‌زیست بی‌اعتنایی کنند، از طریق مراجع قضایی پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به آلودگی‌های هوای استان قم در سال 96 و سال جاری بیان کرد: میزان آلودگی هوا در سال 96 نسبت به سال‌های گذشته حدود یک و نیم برابر افزایش پیداکرده و این امر سبب بروز نگرانی برای استان قم شده است.

همتی با تأکید بر اهمیت اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای مقابله با آلودگی هوا در قم عنوان کرد: ضروری بوده تمهیدات لازم نسبت به حل مشکلات آلودگی هوا اندیشیده شود تا شهر قم به سرنوشت کلان‌شهرها دیگر دچار نشود و چنانچه اگر نسبت به مشکل آلودگی هوا و ریزگردهای دریاچه نمک اقدامات و همکاری‌های لازم صورت نگیرد، روند افزایش آلودگی استان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم اضافه کرد: در سال گذشته بیش از 150 مورد اخطاریه به واحدهای صنعتی آلاینده داده شده که یک سیر مثبت نسبت به سال‌های گذشته بوده، اما باید توجه به قانونی که از نیمه دوم سال گذشته تحت عنوان قانون هوای پاک به سازمان‌های ذیربط ابلاغ‌شده در سال جاری با جدیت بیشتری به رسیدگی به مسئله محیط‌زیست بپردازد.

انتهای پیام/ الف

وضعیت آلایندگی هوای استان قم نگران‌کننده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار