راشاتودی گزارش داد؛

عملیات پرچم دروغین آمریکا برای محکوم کردن بشار اسد، شکست خورده است

راشا تودی در مطلبی به عملیات پرچم دروغین آمریکا و کشورهای غربی برای بدنام کردن بشار اسد و به دست آوردن بهانه به منظور حمله به سوریه پرداخت.

عملیات پرچم دروغین آمریکا برای محکوم کردن بشار اسد، شکست خورده استبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی شبکه راشا تودی در مطلبی نوشت: ائتلاف متشکل از آمریکا، انگلیس و فرانسه پس از یک هفته اتهام زنی به دولت دمشق در خصوص استفاده از سلاح های شیمیایی در دوما، بامداد روز شنبه بخش هایی از مراکز تحقیقاتی سوریه را با بیش از 100 موشک هدف قرار داد.

غرب با مطرح کردن داستان ساده و همیشگی خود مدعی شد بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، دستور استفاده از سلاح های شیمیایی را علیه مردم خودش در شهر دوما صادر کرده است(!) این داستانی است که غرب همواره برای کنار زدن مخالفان خود اجرایی می کند و حتی تازه کاران عرصه سیاست نیز خام و دروغین بودن آن را دریافته اند.

بسیاری از کارشناسان مقوله «پرچم دروغین» را پیش کشیده اند. کاربرد اصطلاح پرچم دروغین اغلب با مفهوم توطئه چینی همراه است. در حال حاضر، کشورهای غربی  با اجرای عملیات پرچم دروغین سعی دارند هویت مرتکبین اصلی رویدادهای ناگوار را مخفی کنند. عملیات پرچم دروغین اقدامی ساده برای انکار واقعیت است.

بسیاری از کارشناسان و مردم عادی کمتر با اینگونه داستان های روایی غرب متقاعد می شوند. یکی از این افراد «پیتر فورد»، سفیر سابق انگلیس در سوریه، است. او در مصاحبه با رادیو بی بی سی اسکاتلند گفت: بدون شک این حمله شیمیایی هرگز در سوریه اتفاق نیفتاده است و شواهد و اسنادی که آمریکا و متحدانش برای محکوم کردن دولت دمشق ارائه کردند، جعلی است.

برخی نیز معتقدند اگر حمله شیمیایی واقعی باشد باید آن را به مخالفان دولت بشار اسد  نسبت داد؛ اینکه مخالفان دولت سوریه دست به کشتار  مردم بی گناه بزنند تا چهره اسد را تخریب و آمریکا و غرب را به اقدام نظامی تحریک کنند موضوعی است که از نظر عقلانی قابل قبول تر است. به عبارت دیگر، آنها با اجرای عملیات «پرچم دروغین» سعی دارند دولت بشار اسد را عامل اصلی حمله شیمیایی ادعایی نشان دهند.

مهمترین پرسشی که هنگام وقوع چنین رویدادهایی مطرح می شود  این است که «چه کسی از آن‌ها سود می برد؟» در مورد حمله شیمیایی ادعایی به دوما پاسخ کاملا واضح است. دولت اسد هیچ سودی از کشتار مردم خودش نمی برد اما گروه های مخالف اسد برای پیشبرد اهدافشان و مخدوش کردن چهره او از هیچ اقدامی دریغ نخواهند کرد. بنابراین حادثه های ساختگی همانند آنچه در خان شیخون یا دوما رخ داد نوعی حمله پرچم دروغین بوده است.

در پایان این مطلب آمده است: از سوی دیگر، آمریکا سابقه ای طولانی در استفاده از دروغ --یا به قول رئیس جمهورشان اخبار جعلی – به عنوان بهانه ای برای آغاز جنگ دارد. آنها از حربه دروغ و اخبار جعلی برای حمله به سوریه استفاده می کنند. در نهایت باید گفت آنهایی که از موضوع حمله شیمیایی ادعایی سود می برد مخالفان اسد، آمریکا و متحدان غربی اش، هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بشار اسد ، سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار