برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان در سرابکلان

معاون اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از برگزاری مسابقه نقاشی برای کودکان مقطع ابتدایی در شهر تاریخی سیروان واقع در روستای سرابکلان خبر داد.

برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان در سرابکلانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; رویا ارجمندی اظهار کرد: فردا چهارشنبه مورخ ۲۹ فروردین ماه ۹۷ بمناسبت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی مسابقه نقاشی برای کودکان در مقطع ابتدایی در شهر تاریخی سرابکلان برگزار می شود.

وی افزود:به پیشنهاد ایکوموس روز ۱۸ آوریل مصادف با ۲۹ فروردین به عنوان روز بین المللی بناها و محوطه های تاریخی توسط یونسکو مورد تایید قرار گرفت و این روز خاص فرصت بالا بردن آگاهی عمومی در مورد تنوع میراث فرهنگی و کوشش های مورد نیاز جهت حمایت و حفاظت از آنها را فراهم می آورد، و همچنین به منظور جلب توجه نسبت به آسیب پذیری آنها است.

وی اظهار کرد:برای چندین سال است که، ایکوموس هر سال موضوعی را به این مناسبت اعلام می کند. شعار انتخابی امسال میراث مشترک نسل ها می باشد.

ارجمندی بیان کرد:شهروندان بایستی آشنایی با میراث فرهنگی را از نزدیک تجربه کنند تا حس هویت در آنان نهادینه شود. آنگاه دیگر شاهد اتفاقاتی نظیر تخریب در بنا ها و محوطه های تاریخی نخواهیم بود چون در این حالت هر ایرانی به یک میراث بان تبدیل شده است. لذا فرهنگ سازی و آموزش را می بایست از کودکان و در سنین پایین تر آغاز نمود.

شهر تاریخی سرابکلان به شماره ۴۱۶۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و در آبان ماه ۹۶ بعنوان پایگاه ملی پژوهشی فعالیت پژوهشی آن آغاز گردیده است.

 

انتهای پیام/ع

مسابقه نقاشی کودکان در سرابکلان برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.