رئیس کمیسیون سلامت اتاق بازرگانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قیمت گذاری تجهیزات پزشکی به شورای رقابت سپرده شود/ نباید از پیگیری مطالبات خود از وزارت بهداشت بترسیم

خبرنگار: گلرخوزارت بهداشت نباید عهده‌دار قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی و دارویی باشدنجفی با بیان اینکه نباید از پیگیری مطالبات خود در حوزه وزارت بهداشت بترسیم گفت‌: قیمت گذاری تجهیزات پزشکی به شورای رقابت سپرده شود.

رضا نجفی رئیس کمیسیون سلامت اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در سالی که گذشت شرکت‌های تجهیزات پزشکی و دارویی از حیث مطالبات خود با مشکلات اقتصادی موجود وضعیت خوبی نداشتند که  امیدواریم در سال جدید در حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی دارویی شاهد مشکلات خاصی نباشیم.

رئیس کمیسیون سلامت اتاق بازرگانی افزود: برخی مطالبات اقتصادی کشور که بخشی از حاکمیت است به شکل سنتی شکل گرفته و از طریق سازمان‌های مردم نهاد در بخش سلامت باید مطالبات را پیگیری و رصد کنیم.

نجفی اظهار کرد: نباید از پیگیری مطالبات خود از وزارت بهداشت بترسیم بلکه باید با حفظ احترام به حقوقمان نیز رسیدگی کنیم و از آنجایی که وزارت بهداشت نباید در بحث قیمت‌گذاری مداخله بیش از حد انجام دهد پیگیری این موضوع را باید به صراحت انجام دهیم تا شاهد استمرار خدمات و احقاق حق شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی باشیم.

بزرگ بودن دولت یکی از چالش های اصلی ماست

رئیس کمیسیون سلامت اتاق بازرگانی افزود: دولت بسیار بزرگی داریم و یکی از چالش‌های ما بزرگی دولت است که اجازه رشد به بخش خصوصی را نداده است و در بحث احقاق حقوق  شرکت‌های خصوصی سلامت گام‌های بلندی برنداشته‌ایم.

وی افزود: وزارت بهداشت خود مصرف کننده تجهیزات پزشکی و دارویی است و  در قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی دارویی مداخله دارد اما باید بگوییم در جایی که بازار عرضه و تقاضا وجود دارد می توانیم با ایجاد بازارهای کیفی و ایجاد رقابت، ارائه خدمات تجهیزات پزشکی را به متولیان بسپاریم نه اینکه وزارت بهداشت با مسئولیت خود تعیین‌کننده قیمت و بسیاری از ساز و کارهای شرکت‌های تجهیزات پزشکی باشد.

نجفی افزود: تاسیس شرکت‌های آوای سلامت خلاف قانون است و مناقصه‌های خارجی که قرار بود در خارج از کشور در عرصه تجهیزات پزشکی راه‌اندازی شود نیز از جایگاه قانونی خاصی برخوردار نیستند که با مخالفت اتاق بازرگانی و اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی در مقابل آن ایستادیم.

رئیس کمیسیون سلامت اتاق بازرگانی گفت: باید تجهیزات  پزشکی و قیمت‌گذاری آن که ابعاد خدمات سلامت مربوط هستند در چارچوب مقررات سازمان حمایت مسیر خود را طی کنند و اگر شرکت‌ها در برخی موارد اعتراضاتی در پی داشتند خود در مجاری قانونی پاسخگوی اعتراضات باشند.

وی در پایان گفت: 70 درصد تجهیزات پزشکی و دارویی توسط  وزارت‌خانه قیمت‌گذاری می‌شود که باید این موضوع را به شورای رقابت بسپاریم و با ایجاد قوانین روشن در بستر قانون مشکل قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی و مطالبات به حق شرکت‌های تجهیزات پزشکی را در نظر داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.