احداث فرودگاه بین‌المللی چابهار

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات احداث فرودگاه بین‌المللی چابهار به زودی آغاز می‌شود.

عبدالغفور ایران نژاد نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،گفت: اسناد مناقصه احداث فرودگاه بین‌المللی در چابهار به‌زودی منتشر می‌شود و عملیات احداث آن تا ماه‌های آینده آغاز می‌شود.

عبدالغفور ایران نژاد با اشاره به‌ضرورت ساخت یک فرودگاه برای چابهار گفت: بندر راهبردی چابهار به‌عنوان قلب توسعه سواحل مکران در مناسبات ملی و بین‌المللی اقتصادی، ترانزیتی و گردشگری ایران در شرق کشور حرف اول را می‌زند و رفت‌وآمد سرمایه‌گذاران و گردشگران به این بندر برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در سواحل مکران ضروری است.

وی افزود: از میان طرح‌های توسعه‌ای که در طول سواحل مکران طراحی‌شده و یا در حال اجراست ساخت یک فرودگاه بین‌المللی مناسب برای بندر چابهار با توجه نیاز فوری چابهار به اتصال سریع هوایی با مراکز جمعیتی در اولویت است.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر از فرودگاه نظامی کنارک که در فاصله ۴۵ کیلومتری چابهار واقع‌شده برای رفت‌وآمد مقامات، سرمایه‌گذاران و گردشگران استفاده می‌شود که به دلیل نظامی بودن و امکانات و مساحت اندک، مناسب نیست کما اینکه همین حالا هم در این فرودگاه درگاهی موارد شاهد هجوم مسافران از پرواز‌های مختلف هستیم که به دلیل نبود امکانات و مساحت اندک، امکان خدمت‌رسانی به آن‌ها وجود ندارد و این اصلاً زیبنده سرمایه‌گذار و یا گردشگری که به چابهار سفرکرده نیست.

ایران نژاد اضافه کرد: از چند سال پیش ساخت یک فرودگاه جدید، بدون محدودیت و باقابلیت پذیرش بیشتر مسافر و پرواز برای چابهار در دستور کار قرار گرفت و پس از تائید در شورای فضایی کشور، ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین برای احداث این فرودگاه در محدوده شهر چابهار در نظر گرفته‌شده است که فعلاً در حال تملک اراضی و انجام تشریفات قانونی از سوی شرکت فرودگاه‌هاست.

وی گفت: بر اساس مطالعات انجام‌شده فاز اول مجموعه فرودگاهی چابهار که ظرفیت جابجایی یک‌میلیون مسافر در سال را دارد نیاز به حجم سرمایه‌گذاری ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد تومان دارد.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که عملیات احداث فرودگاه بین‌المللی چابهار تا ماه‌های آینده آغاز می‌شود افزود: سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی زیادی با توجه به جذابیت احداث این فرودگاه در بندر راهبردی چابهار اعلام آمادگی کردند که به‌زودی پس از طی تشریفات قانونی، اسناد مناقصه منتشر می‌شود.

انتهای پیام/گ

احداث فرودگاه در چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار