برداشت قارچ تروفل(دنبلان) در مشگین شهر

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: قارچ تروفل (دنبالان) به میزان 177 تن به ارزش 100 میلیارد ریال در شهرستان مشگین شهر برداشت شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهامت هدایت ، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: به منظور ساماندهی برداشت محصولات فرعی از مراتع ،اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در یک اقدام بی سابقه و برنامه ریزی شده توانست امسال بر داشت قارچ تروفل (دنبالان) از مراتع استان را مدیریت کند بطوریکه برای 105 تن مجوز صادرات از طرف این اداره کل صادر شده است.

وی بیان کرد: با برداشت قارچ تروفل (دنبالان) در شهرستان مشگین شهر برای 280 نفر بصورت مستقیم موقعیت اشتغالزایی ایجاد شده است.

هدایت افزود: همچنین در این راستا 660 میلیون تومان بهره مالکانه از صادر کنندگان این قارچ دریافت و به حساب خزانه واریز شده است.

قارچ تروفل (دنبلان)که در کشورهای اروپایی به عنوان الماس آشپزخانه معروف است در مناطق شمال غربی ، مرکزی و جنوبی کشور رویش دارد ،این قارچ خوراکی است و گفته می شود در درمان بیماری های چشمی و جلوگیری از پیری زودرس موثر است .

انتهای پیام/ع

برداشت قارچ دنبلان

 

برچسب ها: کشاورزان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار